به دخت

 




اقتصاد زنان درخانواده

کارشناسان مسائل خانوادگی بر حضور و نقش زنان در مساله اقتصاد خانواده ، تأکید داشته و حتی آن را در ابعادی مهمتر از نقش مردان تلقی می‌کنند، چرا که زنان در واقع با کمی مدیریت در سبک زندگی و خرید مایحتاج منزل و فرزندان، زمان‌های خرید و روشهایی از این دست می‌توانند کارهای بزرگی را در زمینه اقتصاد خانواده انجام دهند.

هرچند درابتدا برای برخی خانم‌ها که علاقه زیادی به تنوع افراطی، مارک‌ ها و برندهای خاص،مغازه‌های «خوش‌نام» دارند، این نوع رفتارکردن بسیار مشکل باشد اما اگر فقط کمی به ضرورت کار خود ودرآمدهای از دست رفته‌ای که ماهانه به سختی بدست می‌آید بیندیشند، اوضاع کمی تغییر خواهد کرد. این نکته به ذهن می‌رسد که متاسفانه برخی زنان برای خرید،گاهی حتی در نام و اعتبار خیابان محل خرید، محل قرارگیری یک مغازه یافروشگاه نیز چشم و هم چشمی کرده و اصل ماجرا که آن هم تهیه یک کالای مرغوب، مصرفی و حتی برازنده است، را فراموش می کنند.و حتی صحبت و تعریف زیاد یکی از دوستان یا نزدیکان در خریدشان آنقدر تاثیر گذار است که به خود فرصت اندیشیدن در مورد خرید کردن بهینه و به صرفه را نمیدهند.در حالی‌که می‌توانند با پرس و جوی بیشتر وکمی تامل و صرف زمان مناسب ، مراکز خرید بهتر با کیفیت و قیمت مناسب‌تر پیدا کرده و خرید مناسبی هم انجام دهند. روی صحبت ما در این مطلب ، خانم‌ها و علی‌الخصوص زنان جوان جامعه هستند که بار خرید و حتی بیشترین خرید و مصرف کالاهای ضروری وتجملی بر دوش آن‌هاست. زنان اگر کمی در نوع و شیوه خرید خود تجدید نظرکنندمی‌توانند هم خرید خوبی داشته باشند و هم مقدار قابل توجهی از درآمدخانواده را پس‌انداز کنند.به راستی چرا برخی از زنان این‌قدر اسیر تبلیغات واهی و توخالی می شوند و اصل ماجرا که آن هم تهیه یک کالای مرغوب، مصرفی و حتی برازنده است، را فراموش می کنند؟؟! شاید بتوان گفت «زمان»، مهم‌ترین اصل درخرید کردن می باشد و مدیریت آن کاری مهم‌تر است عجولانه، تحت تاثیر دیگران وبی‌برنامه خریدکردن، در افزایش هزینه‌ها و به هدردرفتن درآمد خانواده تاثیر چشمگیری دارد و در این میان زنان رکن اصلی این ماجرا هستند. خانمها بهتر است بدانند میتوانند با یک برنامه ریزی هدفمند و از پیش تعیین شده با کمترین هزینه بهترین خریدها را داشته و مقدار قابل توجهی از درآمد خانواده را پس انداز کنند.

تنظیم کننده : الهام شفیعی

 

مطالب مرتبط:

نقش زنان در جهاد اقتصادی

توصیه خریدارانه

مصرف بی حد،نیاز کاذب

مانند خدیجه

اقتصاد معنویت محور، اساس اقتصاد مقاومتی

 

1393/4/11




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مدیریت اقتصادی , اقتصاد خانواده , اقتصاد زنان ,


نام شما : ایمیل دوست شما :