به دخت

 




از بیش فعّالی بچه ام خسته شده ام!

تحقیقات نشان داده است که بیشتر نشانه‌های بیش‌فعّالی در کودکان و مشکلات آنها در یادگیری از تغذیۀ نامناسب، سوءتغذیه، پرخوری و حساسیت‌ها ناشی می‌شود. مطالعات نشان داده که تغذیۀ مناسب در سه‌چهارم کودکان بیش‌فعال تأثیری به اندازۀ داروی رتالین که برای آنها تجویز می‌شود دارد.

اما شگفت‌آور این است که بیشتر پزشکان برای کنترل علائم بیش‌فعالی مصرف دارو را به تغییر رژیم غذایی ترجیح می‌دهند. تصحیح رژیم غذایی کودک مستلزم سخت‌کوشی والدین است، اما اولویت با سلامتی کودک است. اگر والدین عادات غذایی نادرست خود را تصحیح کنند خلق و خوی آنها نیز بهبود می‌یابد.

بیشتر این کودکان به آب‌نبات، بیسکویت، چیپس و پیتزا علاقه دارند.

یکی از این تحقیقات نشان داده است که حذف سالیسیلات‌های رنگ‌ها و افزودنی‌ها از رژیم غذایی کودکانی که مبتلا به بیش‌فعالی هستند، از شدت بی‌توجهی و بیش‌فعالی آنها می‌کاهد.

حذف یک یا دو مادۀ شیمیایی کافی است تا خلق و خوی و افکار و رفتار کودک متعادل شود. باید از غذاهای تازه و طبیعی استفاده و از مواد مصنوعی اجتناب کرد تا سلامتی مطلوب به دست آید.

غذاهای سرخ شده، نشاسته و شیرینی‌ها هرچند کالری بالایی دارند، اما ارزش غذایی آنها پایین است. غذاهای فرآوری شده بیشتر ارزش تغذیه‌ای را از دست می‌دهند. میوه و سبزی تازه را جایگزین مواد غذایی یخ‌زده و کنسرو نمایید و نان گندم و جوی سبوس‌دار مصرف نمایید.

 



نظرات ارسال شده
شهلا
چهارشنبه 15 شهریور 1391


بیشتر توضیح بدید


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بیش فعّالی،بچه ,


نام شما : ایمیل دوست شما :