صفحه اصلی
ثبت نام
ورود اعضا
پرسش و پاسخ
نگارخانه
دوستان ما
درباره ما
ارتباط با ما
                              
- آخرین مطالب
-
همسرونه
- منابع
- کلبه خوشبختی
- عاشقانه ها
- همسران آسمانی
- معاشرت
- مهارت هاي ارتباطي همسران
- وظايف مشترک همسران
- آرايش و زيبايي
- با مشکلات همسرم چه کنم؟
- حقوق واجب زوجين نسبت به يکديگر
-
دخترونه
- داستان
- پله پله تا خدا
- خانه دوست كجاست؟
- خانه ای برای دو نفر
- عفاف و پاکدامني
- مد
- نامه های دخترونه
- بلوغ و مسائل جنسي
- سينما
- موسیقی
- سلامت و زيبايي
- مسيرهاي قلابي
- موبايل
- باشگاه ورزشي
- بروز باشيد!
- درس ومشق
-
مادرونه
- موبايل
- رايانه
- ازدواج فرزندان
- من و پسرم
- من و دخترم
- من و کودکم
- فرزندآوري
- معرفی کتاب
-
خانوم خونه
- هنر
- آرايش و زيبايي
- باغباني در خانه
-
آشپزي و خانه داري
- نکات خانه داري
-
آشپزی
- سفره آرايي
- غذا هاي فصلي
- فوت کوزه گری(نکات ظریف آشپزی)
- انواع خورش
- انواع غذاهای دریائی
- انواع پلو
- انواع پیتزا وساندویچ
- انواع غذا با گوشت پرندگان
- انواع غذای کودکان
- انواع ماکارونی
- انواع کوکو کتلت و دلمه
- انواع غذاهای گیاهی
- سالاد
- سس و ترشی
- بستني و نوشیدنی
- کیک و شیرینی
- انواع سوپ وآش
- دسر و مربا
- انواع غذا با گوشت قرمز
- مهارت هاي زندگي
- خیاطی
- مدیریت خانه
- مدیریت تغذیه
- چيدمان و دكوراسيون
-
جامعه
- منابع
- منشور حقوق و مسئولیت های زن در نظام اسلامی
- زن و فعاليت هاي اقتصادي
- ارتباط زن و مرد در جامعه
- حضور زن در اجتماع
- من فمینیستم پس هستم!!!
- بانوانی که کاش زودتر می شناختم شان ...
- زن و ستم تاریخی
- جامعه شناسي و اشتغال زنان
- ماجرای زنان از 1300 سال پیش...
- زن از نگاه اندیشمندان غربی
- چراغ راه ....
- يادداشتي درباره مطالب
- زن در ادیان دیگر
- زنان وتحصیل
- کاریکاتور
- احکام
- حقوق خانواده
- پزشكي سلامت
- نگارخانه
- كودكان بانونت
- پیشنهاد هفته
- مهدویت
-
ويژه نامه ها
- ويژه نامه روز خانواده 1391
- حجاب
- ویژه نامه رمضان1390
- ويژه نامه هفته ي دفاع مقدس1390
- ويژه نامه روز دختر1390
- ويژه نامه غدير
- آموزش غذای نذری
- ويژه نامه محرم1390
- توصیه های تابستانی
- ويژه نامه شعبان 1391
- ويژه نامه نوروز1391
- ويژه نامه روز جوان1391
- ويژه نامه هفته جهاني شير مادر
- ويژه نامه روز دختر1392
- ويژه نامه رمضان1391
- ويژه نامه عيد فطر1391
- ویژه نامه روز کودک
- سالروز ازدواج حضرت زهرا (س)و حضرت علي(ع)
- روز نوجوان1391
- ويژه نامه محرم 1391
- ویژه نامه روز جوان 1392
- ويژه نامه رمضان 1392
- اخبار
تبديل شدن چفيه به برند كالاي يهود و تبليغات مانكنها
در انقلابهای گوناگون عربی، اسلامی عناصر بصری ویژهای دیده میشود. در این انقلابها برخی عناصر بصورت ویژه به نقطه یا حادثهای تعلق گرفته و برخی نیز به آداب انقلابهای آزاد تبدیل شده است.
به گزارش جهان، از آن جمله میتوان به دو انگشت باز اول و دوم(اشاره و کناری) اشاره کرد که در اکثر نقاط دنیا آن را به عنوان نماد آزادی خواهی و حق خواهی میشناسند. در جنگ تحمیلی ما و انقلاب اسلامی نیز برای ما ایرانیان این مفهم کاملا شناخته و جا افتاد.
از دیگر علائم و نشانهها که خاص جوامع عربی و اسلامی است"چفیه" است. چفیه از طرح گرفته با بافت و نوع جنس مربوط به مناطق گرم و خشک خاورمیانه و متعلق به اعراب بوده است و با انقلاب مردم فلسطین به نماد آزادی خواهی ملت فلسطین تبدیل گردیده است.
تصویر زیر تصویر یک سریال ترکیهای است که برای پوشش شخصیت فلسطینی آن سریال و مجاهد بودن و مبارز بودن از چفیه به سر و صورت بسته استفاده کرده و با سربند سبز که اختصاص به مجاهدان فلسطینی با نوشتهی"لااله الاالله" دارد تصویری کاملا فلسطینی به مخاطب ارائه میدهد.
به وضوح مشهود و مشخص است که این نوع تصویر سازی در رسانهها به تنوع و گوناگونی فراوانی به معرفی انتفاضه فلسطینی و در دید کلانتر مبارزهی اسلامی آن هم از نوع جهادی کمک شایانی کرده است.
آنچه مهم به نظر میرسد آن است که این نماد جهادی و مبارزهای اسلامی با علائم و نماهای طالبانیسم که معرف وحشت و ترور و اسلام امریکایی میباشد مخلوط نگشته و کاملا متمایز مینماید. شاید کم کاری ما در این قسمت مشهودتر به نظر میرسد. چرا که ما در گسترش این نماد یعنی"چفیه" کوتاهی کرده و بیشتر به نوستالوژیهای دفاع مقدس گونه پرداخته و به صدور انقلاب از این نماد مقاومت پاک توجهی ننمودهایم.
حال میبینید که رسانه چگونه مخاطب را مسحور کرده و از یک سربند جهاد را با تفکیک اسلام حقیقی و جدای از طالبانیسم به نمایش میگذارد.
اما این همه ماجرا نیست. چفیه به سرعت توسط همین رسانهها مورد حملهی نرم قرار گرفته و تبدیل به برند تبلیغاتی بر اساس ناخودآگاه انسان عمل میکند. این ناخودآگاه با دریافت تصویر چفیه و ذهنیت مثبت آزادی خواهانه اکنون تبدیل به برند معتبری شده برای تبلیغ کالاهای یهودی و عکسهای تبلیغاتی مانکنها.
اما این همه ماجرا نبوده و کار اینچنین ختم نخواهد شد. ار انقلابهای اخیر منطقه چفیه به نماد مبارزه آزادی خواهان در مقابل طاغوت تبدیل شده و این مفهوم دیگر تحت هیچ شرایطی جدا شدنی نیست.
نکته اینجاست که در یونان تظاهرات کنندگان در مقابل حکومت طاغوتی و ظالم خود از این موضوع بهره بده و آنان نیز با چفیه به میدان آمدهاند. گویا به سحر این علامت آزادی خواهانه که برگرفته از جهاد اسلامی است پی برده و دست یاری به سمت ان دراز کردهاند. چفیه برای ما بوی شهدا دارد و برای آنها ضمانت پیروزی در برابر طاغوت، گرچه نمیدانند شهید یعنی چه و جهاد یعنی چه اما دراین دنیای مادی به طبیعت اعتقاد دارند و خوب میدانند که آنچه ماندگار شد به حکم خدا و امضاء شد ماندگاریاش با خون شهدا هرگز از بین نخواهد رفت حتی اگر در کنیسه و کافی شاپ و سالن مد مورد هتاکی و استفاده سوء قرار گیرد.
از دیگر علائم و نشانهها که خاص جوامع عربی و اسلامی است"چفیه" است. چفیه از طرح گرفته با بافت و نوع جنس مربوط به مناطق گرم و خشک خاورمیانه و متعلق به اعراب بوده است و با انقلاب مردم فلسطین به نماد آزادی خواهی ملت فلسطین تبدیل گردیده است.
تصویر زیر تصویر یک سریال ترکیهای است که برای پوشش شخصیت فلسطینی آن سریال و مجاهد بودن و مبارز بودن از چفیه به سر و صورت بسته استفاده کرده و با سربند سبز که اختصاص به مجاهدان فلسطینی با نوشتهی"لااله الاالله" دارد تصویری کاملا فلسطینی به مخاطب ارائه میدهد.
به وضوح مشهود و مشخص است که این نوع تصویر سازی در رسانهها به تنوع و گوناگونی فراوانی به معرفی انتفاضه فلسطینی و در دید کلانتر مبارزهی اسلامی آن هم از نوع جهادی کمک شایانی کرده است.
آنچه مهم به نظر میرسد آن است که این نماد جهادی و مبارزهای اسلامی با علائم و نماهای طالبانیسم که معرف وحشت و ترور و اسلام امریکایی میباشد مخلوط نگشته و کاملا متمایز مینماید. شاید کم کاری ما در این قسمت مشهودتر به نظر میرسد. چرا که ما در گسترش این نماد یعنی"چفیه" کوتاهی کرده و بیشتر به نوستالوژیهای دفاع مقدس گونه پرداخته و به صدور انقلاب از این نماد مقاومت پاک توجهی ننمودهایم.
حال میبینید که رسانه چگونه مخاطب را مسحور کرده و از یک سربند جهاد را با تفکیک اسلام حقیقی و جدای از طالبانیسم به نمایش میگذارد.
اما این همه ماجرا نیست. چفیه به سرعت توسط همین رسانهها مورد حملهی نرم قرار گرفته و تبدیل به برند تبلیغاتی بر اساس ناخودآگاه انسان عمل میکند. این ناخودآگاه با دریافت تصویر چفیه و ذهنیت مثبت آزادی خواهانه اکنون تبدیل به برند معتبری شده برای تبلیغ کالاهای یهودی و عکسهای تبلیغاتی مانکنها.
اما این همه ماجرا نبوده و کار اینچنین ختم نخواهد شد. ار انقلابهای اخیر منطقه چفیه به نماد مبارزه آزادی خواهان در مقابل طاغوت تبدیل شده و این مفهوم دیگر تحت هیچ شرایطی جدا شدنی نیست.
نکته اینجاست که در یونان تظاهرات کنندگان در مقابل حکومت طاغوتی و ظالم خود از این موضوع بهره بده و آنان نیز با چفیه به میدان آمدهاند. گویا به سحر این علامت آزادی خواهانه که برگرفته از جهاد اسلامی است پی برده و دست یاری به سمت ان دراز کردهاند. چفیه برای ما بوی شهدا دارد و برای آنها ضمانت پیروزی در برابر طاغوت، گرچه نمیدانند شهید یعنی چه و جهاد یعنی چه اما دراین دنیای مادی به طبیعت اعتقاد دارند و خوب میدانند که آنچه ماندگار شد به حکم خدا و امضاء شد ماندگاریاش با خون شهدا هرگز از بین نخواهد رفت حتی اگر در کنیسه و کافی شاپ و سالن مد مورد هتاکی و استفاده سوء قرار گیرد.