به دخت

 




نرمش های کاربردی برای داشتن پوستی شاداب(یوگای صورت)

همه ما با پوستی سالم و طبیعی به دنیا می آییم و در طول زندگی تلاش می کنیم که شادابی و سلامت این امانت الهی و آیینه زیبایی را حفظ کنیم. پوستی که بدن ما را می پوشاند عضوی است همانند قلب یا کبد؛ پس برای حفظ سلامتی آن باید روزانه وقتی را صرف نرمش دادن آن کنیم. این نرمش ها عضلات صورت ما را محکم کرده و به آن طراوت می بخشد. ما در این بخش ده نرمش کاربردی را برای داشتن پوستی شاداب به شما عزیزان معرفی می کنیم.

 

نرمش اول: کشش فک

صاف بنشینید، سر را بالا و پشت گردن را ایستاده نگهدارید، لب ها را به سمت جلو بکشید و سعی کنید که بالای لب ها به بینی شما برسد، گردن را به سمت جلو بکشید. گردن را با تمام نیرو به سمت بالا کشش دهید. حداکثر قدرت خود را به کار گیرید تا این کشش 6 ثانیه طول بکشد، به آرامی به وضعیت اولیه برگردید و اجازه دهید سر و لب ها و فک استراحت کنند. ماهیچه های گردن در صورتی فعال می شوند که از داخل به سمت بالا کشیده شوند.

نرمش دوم: کشش گردن

صاف بنشینید، سر را بالا نگهدارید و سپس آرام به سمت پشت گردن خم کنید به ترتیبی که گردن به هیچ سمتی خم نشود، گردن را به سمت جلو بکشید(همانند نرمش 1) بالا و پایین لب ها را به سمت جلو و عقب حرکت دهید و تمام نیروی خود را در بالا و پایین لب ها متمرکز کنید. سر را به سمت راست و سپس به سمت چپ بچرخانید و سعی کنید به مدت 6 ثانیه در این وضعیت باقی بمانید.

نرمش سوم: تقویت لب ها

این نرمش، شکل از دست رفته و بی حالتی لب ها را جبران و به شکل گیری بهتر آن ها کمک می کند.

آرنجها را بالا بیاورید به طوری که نزدیک یکدیگر باشند. انگشت سبابه خود را درون دهان فرو برید به طوری که دندان ها روی هم قرار گرفته و انگشتان سبابه شما در قسمت جلوی دندان ها قرار بگیرد. هر دو انگشت سبابه خود را با تمام نیرو به سمت داخل دهان فرو برید سپس به آرامی به حالت اولیه بازگردید.

نرمش چهارم: رفع چین و چروک بالای لب

این نرمش باعث می شود که لب های شما لطافت و نرمی خود را حفظ کنند. گوشه دهان و بینی خود را نزدیک کنید تا لب ها لطافت بیشتری پیدا کنند(حالت غنچه کردن لب ها)

دهان را باز کرده حرف "آ" را ادا کنید به طوری که فاصله بین دو لب بالا و پایین 2 سانتیمتر شود. سعی کنید لب ها را بدون اینکه فک ها تکان بخورند به آرامی باز کنید در این نرمش سعی کنید همواره فاصله بین دو لب حفظ شود و حرکات لب های بالا و پایین با هم انجام گیرد، در این هنگام بینی به سمت پایین متمایل می شود. یک بار دیگر حرف "آ" را تکرار کنید. 6 ثانیه در همین حالت قرار گیرید و سپس دوباره استراحت کنید.

نرمش پنجم: برطرف کردن لاغری لپ ها

دندان ها را به آرامی روی هم بگذارید. لب ها را به حالت خنده و به طور افقی از یکدیگر باز کنید. لپ ها را فرو برید و با تمام قدرت آن ها را فشار دهید.

ادامه دارد.......

تهیه و تنظیم: طاهره گلدوزها

1394/10/21




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت , آرایش و زیبایی , پوست , یوگای صورت , نرمش جهت شادابی پوست ,


نام شما : ایمیل دوست شما :