به دخت

 




ماسک های طبیعی بهاره برای پوست زیباتر

یکی از راه های کمک به وضعیت سلامتی و البته زیبایی پوست استفاده از ماسک های طبیعی مختلف است که هر یک از آنها با ترکیبات ویژه خود خدمتی متفاوت به پوست می کنند. این ماسک های طبیعی را امتحان کنید تا معجزه طبیعت بهار را روی پوست خود ببینید.

ماسک پاک کننده و استحکام بخش

شما می توانید از این ماسک هم برای صورت و هم پوست بدن خود استفاده کنید. عطر آن کاملاً مشام را نوازش می دهد و به آرامی، اما بسیار مؤثر پوست را از تأثیرات منفی زمستانی پاک می کند. ریواس حاوی ویتامین ث و ماده مؤثر لوتین است که نوعی کاروتنوئید فوق العاده برای مبارزه با آسیب سلولی ناشی از آثار منفی رادیکال های آزاد است. عنصر استحکام بخش یافت شده در ریواس هم ماده سیلیکا است که همراهی آن با آب فراوان موجود در این محصول بهاری پوست را بهتر هیدراته می کند از سویی توت فرنگی محصولی بسیار عالی از دل طبیعت برای سلامت و زیبایی پوست است که ویتامین ث بسیار بالای آن به پوست در تولید بیشتر کلاژن کمک می کند. به عبارتی استفاده از توت فرنگی عاملی برای داشتن پوستی لطیف تر و زیباتر است. همچنین این ماده خوراکی حاوی مقدار فراوانی سیلیکا است. این اسید مفید برای تراشیدن و از بین بردن سلول های مرده پوست بسیار مفید است. برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

1 لیوان ریواس خرد شده ، 1 لیوان توت فرنگی خرد شده ، 1 لیوان شیر کم چرب

ابتدا ریواس های خرد شده را بجوشانید و بگذارید تا خنک شوند. سپس آنها را به همراه تکه های توت فرنگی در مخلوط کن بریزید و آن قدر بزنید تا مخلوطی یکدست و نرم به دست آید. شیر را به آنها اضافه کنید و دوباره خوب بزنید تا با هم مخلوط شوند. این مخلوط را از صافی رد کنید تا آب اضافه اش گرفته شود. آن را در یک بطری تمیز بریزید و در یخچال نگهداری کنید. ماسک خنک شده را روی صورت بمالید و بعد از 15 دقیقه صورت را با آب خنک شست و شو دهید و مرطوب کننده بمالید. این مخلوط به مدت 4 روز در یخچال تازه می ماند.

منتظر ادامه مطلب باشید....

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

هفت ماسک زمستانی برای صورت

معجزه گلاب روی پوست

ماسک ها و معرفی انواع پوست

 

1393/2/7

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی آرایش و زیبایی , ماسک بهاره , بانونت . , ماسک های طبیعی ,


نام شما : ایمیل دوست شما :