به دخت

 




داروهای نازایی از اول بهمن بیمه‌ای می‌شوند

رئیس سازمان غذا و دارو از آغاز روند بیمه داروهای نازایی از اول بهمن...

خبر داد و گفت: فهرست سوم کاهش هزینه‌های دارویی در کشور از این تاریخ توسط بیمه‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش تسنیم، رسول دیناروند اظهار داشت: براساس آخرین اطلاعاتی که امروز شنبه 28 دی‌ماه مسئولان بیمه‌ای کشور به بنده اعلام کردند از روز اول بهمن فهرست سوم کاهش هزینه‌های دارویی به اجرا درمی‌آید که شامل داروهای درمان بیماریهای نازایی و داروهای بیماران مبتلا به سرطان را شامل می‌شود. 
 
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه اعتبار هزینه‌های جبران و پرداخت مابه‌التفاوت قیمت‌های این داروها را وزارت بهداشت متقبل شده است، افزود: امیدواریم هزینه این داروها 50 درصد کاهش یابد. 
 
دیناروند در این راستا به جمع‌بندی نشست 2 روزه مسئولان دارویی کشور در شیراز اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از تصمیمات غذا و دارو باید در دانشگاه‌ها به اجرا درآید. بر این اساس نظرات مدیران استانی بسیار مهم است و باید برای اجرای این تصمیمات مشارکت آنان را در این تصمیم‌سازی‌ها داشته باشیم. 
 
رئیس سازمان غذا و دارو به مسائلی که در نشست دو روزه دارویی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت از جمله نحوه برخورد با داروهای قاچاق، نحوه برخورد با عطاری‌ها و ضوابط تاسیس داروخانه‌های سنتی و طبیعی اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط توزیع داروهای بیماران خاص در استانها، نحوه ارتقای آزمایشگاه‌های استانها به خصوص در مبادی ورودی کالاها مانند بوشهر، بندرعباس، اهواز و زاهدان مورد توجه قرار گرفت. 
 
دیناروند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای برنامه‌های دارویی سال 93 بالغ بر 2400 میلیارد یارانه تخصیص یافته است درباره نحوه پرداخت این یارانه‌ها و کسانی که مشمول آن می‌شوند در این نشست دو روزه مورد بررسی قرار گرفت.



ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :