به دخت

 




استقبال صدا و سیما از حماسه 9 دی

شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی موضوع نهم دی و حماسه بزرگ ملت ایران را...

دست مایه فیلم سازی و برنامه سازی قرار داده اند .

 

به گزارش گروه فرهنگی«خبرگزاری دانشجو»، برنامه های مختلفی به مناسبت سالروز حماسه 9 دی از شبکه های صدا و سیما  پخش می‌شود.

 

 ویژه برنامه‌های این شبکه ها  موضوع نه دی، عوامل پدید آمدن این رخ‌داد تاریخی و علل حضور پر شکوه مردم در این حماسه عظیم  را بررسی می کنند . در تله فیلم ها و فیلم های سینمایی که در این باره تهیه شده نیز با نگاهی هنری به تاریخچه این برگ از تاریخ انقلاب پرداخته شده است .

 

روز بصیرت در در تلویزیون

 

شبکه یک سیما  ، تله فیلم «سایبان» را به کارگردانی مسعود تکاور  و تهیه کنندگی حسن هاشمی نسب آماده پخش کرده است . این فیلم به نویسندگی حسین تراب‌نژاد برای پخش در روز بصیرت آماده می‌‌شود . موضوع این فیلم جاسوسی و گروگانگیری است. مسعود تکاور درباره انتخاب اسم این تله فیلم گفت : «سایبان» کسی است که سایه ایجاد می کند؛ به عبارتی تکلیف روز مشخص است اما تکلیف سایه مشخص نیست و این عدم قطعیت به معنای حضور داشتن فردی در سایه است که ما آن را نمی بینیم و سایبان اصلی همان فتنه گر اصلی است. بازیگران این تله فیلم حسن جوهرچی،کاوه سماک باشی،مجید مشیری،محسن افشانی و مریم کاویانی هستند. همچنین احسان فانیان کارگردانی بخش ویژوال افکت را برعهده دارد.

 

فیلم تلویزیونی«ذهن خاموش» هم به کارگردانی مهرداد خوشبخت، نویسندگی علی خودسیانی و تهیه‌کنندگی الهام ابراهیمی برای روز بصیرت آماده می‌شود. «ذهن خاموش» با موضوع نحوه ترور دانشمندان هسته‌ای به دست عوامل صهیونیست ، داستان فعالیت گروه ترور دانشمندان هسته‌‌ای ایرانی است که درصدد ترور یک دانشمند دیگر کشورمان هستند .


علیرضا کمالی‌نژاد، سارا منجزی، امیر دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، نیلوفر شهیدی و افشین نخعی از بازیگران اصلی این طرح هستند .

 

همچنین فیلم «مهتاب روی سکو» به کارگردانی فیما امامی از تولیدات سیما فیلم است که به مناسبت روز بصیرت از شبکه یک پخش می‌شود. این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و داستان زندگی فردی را روایت می‌کند که برخلاف اعتقاداتش در حادثه‌ای دچار تناقض فکری می‌شود. حسین محجوب، مرضیه خوش‌تراش، امیررضا دلاوری، علی اسکندری، آتش تقی‌پور و مهدی صباغی در این فیلم بازی کرده‌اند .

 

همچنین فیلم سینمایی «قلاده های طلا»  به کارگردانی ابوالقاسم طالبی در روز بصیرت از این شبکه پخش می شود .

 

 تله فیلم «فاصله کانونی» نیز به کارگردانی گودرزی و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد از  شبکه 3 سیما پخش می شود .

 

مجموعه «خواب بلند» به کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی مصطفی علمی فرد نیز در 6 قسمت 40 دقیقه ای آماده پخش از این شبکه شده است .

 

برنامه هفتگی دیروز امروز فردا در شبکه سه هم در این روز به موضوع بصیرت و حماسه نهم دی ماه خواهد پرداخت و با دعوت از کارشناسان و صاحب نظران این حماسه عظیم را تشریح خواهد کرد .

 

 محسن همتی‌نژاد ، مدیر تامین برنامه شبکه دو هم اعلام کرد فیلم «خانه پدرم» از تولیدات سیما فیلم به کارگردانی کامران قدکچیان به مناسبت روز بصیرت از شبکه دو پخش می‌شود . این فیلم داستان پسر سیزده‌ساله‌ای است که به دلیل دزدی کوچکی زندانی شده است. در این فیلم زنده‌یاد عسل بدیعی، حمید ابراهیمی، پوریا ایمانی، ایمان یادگاری، عسل جلالی و ستایش محمودی بازی کرده‌اند.

 

وی افزود فیلم «ابابیل» تولید سیما فیلم نیز در ایام بصیرت از این شبکه بازپخش می‌شود . این فیلم به کارگردانی جواد مزدآبادی، نویسندگی امیر ماهرو و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید شده و در آن لیلا بلوکات، رامین راستاد، وحید شیخ‌زاده و حدیثه تهرانی بازی می‌کنند. همتی‌نژاد اظهار کرد: شبکه دو به مناسبت روز بصیرت چند کلیپ تصویری هم برای پخش آماده کرده است.

 

روز بصیرت در رادیو

 

به مناسبت حماسه 9 دی برنامه بصیرت جاوید از رادیو قرآن پخش می شود . مدیر طرح و برنامه رادیو قرآن گفت: حماسه نهم دی ماه مصداقی ازاین آیه است که خداوند فرمود:می‏خواهند نور خدا را با سخنان خویش خاموش کنند، ولی خداوند نمی‏گذارد، تا نور خود را کامل کند، هر چند کافران را خوش نیاید .

 

در این برنامه کارشناسانی چون دکتر درویشی و دکتر بهروزی به موضوع بصیرت و روز نهم دی می پردازند . «بصیرت جاوید» ویژه برنامه ای ترکیبی با رویکرد ارشادی و تربیتی و محوریت بصیرت در قرآن، بصیرت از دیدگاه مقام معظم رهبری و  قرآن معیار تشخیص بصیرت دقیق در قالب برنامه ای 25 دقیقه ای و کارشناسی محور ساعت 10:40  روز نهم دی ماه به سردبیری و تهیه کنندگی سیمه خراج  از رادیو قرآن پخش می شود.

 

 «شکوه حضور» ویژه برنامه ای است که رادیو ایران در سالروز حماسه نهم دی پخش می کند .

 

زهرا شجاعی تهیه‌کننده برنامه با اعلام این مطلب افزود: این برنامه که تلاش دارد حماسه نهم دی ماه را با استفاده از شواهد و مستندات تاریخی تبیین و تشریح کند، حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و زمینه های بسترهای شکل گیری فتنه را از نگاه کارشناسان مرکز اسناد انقلاب اسلامی و محققان تاریخ معاصر بررسی می کند . یادآور می شود، واکنش قدرت های خارجی به فتنه سال 88 و اهمیت و نقش مقام معظم رهبری در آگاهی بخشی به مردم از دیگر بخش های برنامه "شکوه حضور" است . مهدی مهدی قلی و سعیده سلطانی گویندگان و زهره شجاعی تهیه کننده برنامه هستند.

 

در سالروز حماسه 9 دیماه ، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت، برنامه «چراغ هدایت» از رادیو تهران پخش می شود .

 

این شبکه به مناسبت فرا رسیدن حماسه 9 دی نماد عزّت، استقلال و بصیرت مردم، ویژه برنامه «چراغ هدایت » را از ساعت 21 تا 23:30 روز نهم دیماه تقدیم شنوندگان می کند. این برنامه که با موضوع رحلت پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام صادق (ع) برای شنوندگان تدارک دیده شده،  به موضوعاتی نظیر ولایت و ولایت مداری، تجدید میثاق مردم با آرمان های انقلاب  و عشق مردم به ولایت فقیه می پردازد .

 

بشیر جعفری نیا، سردبیر و تهیه کننده برنامه «چراغ هدایت » شنوندگان را از موج اف.ام ردیف 94 مگاهرتز همراهی می کند .

 

شبکه های استانی نیز بیش از 300 ساعت برنامه درباره  حماسه 9 دی تولید کرده‌اند. که از شبکه های استانی روی آنتن می‌روند.

 

1392/10/7




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :