به دخت

 




اندازه گیری بالاتنه

معمولاًلباسهای مجلسی،عروس از روی لباس زیر یا یک لباس تنگ وچسبان اندازه گیری می شود .

دور سینه: سر متر را در یک دست می گیریم سر دیگر آنرا از پشت بدن رد می کنیم در ناحیه دور سینه سپس هر دو سر متر را در قسمت جلوی سینه روی برجستگی سینه به هم می رسانیم به طوریکه دو انگشت خود را زیر متر قرار می دهیم بعد عدد به دست آمده را یادداشت می کنیم.

متر باید در یک خط قرار گیرد نه در حدی که شل باشد نه خیلی سفت به طوریکه فقط یک چرخش داشته باشد.

دور گردن: متر را به حالت ایستاده دورگردن قرار داده و به طرف گودی گردن می آوریم که در قسمت جلوی گردن متر را می خوابانیم در جلوی گردن به هم می رسانیم و اندازه می گیریم.

 

 

دور کمر: نواری (روبان ، بند کفش) به دور گودی کمر به طور عادی می بندیم (حدوداً 2 سانتی متر بالای ناف)تا حدود کمر مشخص شود بعد متر را دور کمر می اندازیم و در قسمت جلوی بدن دو انگشت خود را زیر متر قرار داده و عدد را یادداشت می کنیم. متر باید دور کمر در یک خط قرار داشته باشد یعنی قسمت پشت افتادگی نداشته باشد و یا قسمت جلو بالا نرفته باشد و یک حالت چرخش دور کمر داشته باشد.

دور باسن: متر را از روی برجسته ترین نقطه باسن در قسمت پشت رد می کنیم سپس از روی ران پا رد کرده و در قسمت جلو زیر شکم 4 انگشت دست را چسبیده به متر زیر متر قرار می دهیم و بعد عدد را یادداشت می کنیم. متر نباید حالت کشش یا افتادگی داشته باشد.

 

 

قد باسن: بندی که دور کمر بسته بودیم تا حد کمر را نشان دهد از لبه آن نوار در قسمت پشت تا برجسته ترین نقطه باسن اندازه می گیریم.

قد آستین: دست را از آرنج تا می کنیم تا به صورت زاویه قائمه در آید بعد سر متر را ابتدای دست (جایی که دست به بدن متصل شده) قرار داده از زیر آرنج رد کرده و در قسمت مچ عدد را یا دداشت می کنیم.

دور مچ: متر را دور مچ قرار داده به طوریکه آزادی مچ لباس به اندازه دلخواه باشد.

 

 

 

1392/10/1




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :