به دخت

 




سپید دندان

داشتن دندان های سفید و مرتب از جمله معیارهای زیبایی هستند چرا که دندان های اینچنین به چهره هر فردی جذابیت می بخشد و در مقابل؛ رنگ کدر یا زرد دندان ها هر چهره دلنشینی را که دهان باز می کند بد جلوه دهد.

علت زردی و خرابی دندان ها چه به علل ژنتیک و چه به سبک زندگی و غذایی ما مربوط باشد با توجه ویژه و استفاده از طبیعت می توان آنها را در وضعیت مطلوبی نگهداری کرد.

بعضی افراد برای داشتن دندانی سفید به صورت وسواس گونه از مواد شیمیایی سفید کننده استفاده می کنند که البته استفاده زیاد از آنها خود با مضراتی همراه است.

اما در مقابل طبیعت درمانگران، روش هایی طبیعی را با استفاده از مواد طبیعی برای سفید ماندن دندان ها توصیه می کنند. از جمله این توصیه ها برای سفید شدن دندان ها خوردن سیب و کرفس است.

از نظر طبیعت درمانگران سیب و کرفس به خاطر اینکه حاوی سلولزهای رشته ای هستند، مانند یک مسواک طبیعی می توانند به آرامی و بدون ضرر، دندان ها را تمیز و سفید کنند و به این ترتیب اثر رنگدانه های ناشی از مواد غذایی را از روی دندان ها پاک کنند.

اسید مالیک موجود در توت فرنگی نیز باعث می شود که طبیعت درمانگران این میوه خوش طعم را برای سفید شدن دندان ها مفید بدانند. برای تأثیر بیشتر توت فرنگی همچنین پیشنهاد می شود که هفته ای یک بار یک عدد توت فرنگی را با یک قاشق مرباخوری جوش شیرین ترکیب کرده و خمیر قرمز رنگ حاصله را به مدت 5 دقیقه با مسواک روی دندان ها قرار داده و پس از آن مجدد با مسواک دندان ها را بشویید.

استفاده از آب اکسیژنه به این ترتیب که پودر 3 درصد آن در مقداری آب به مقیاس 50-50 حل شود و هر شب قبل از خواب دندان ها با این محلول شسته شود؛ توصیه ای دیگر برای سفید شدن دندان ها با مواد طبیعی و بدون عارضه است.

پوست پرتقال و برگ های درخت برگ بو نیز سفید کننده های طبیعی توصیه شده محسوب می شوند به طوری که مصرف آنها می تواند رسوبات روی دندان ها را تا حد زیادی برطرف کرده و دندان ها را درخشان تر کند.

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطلب مرتبط:

نکاتی مهم در سلامت مو و ناخن

5 تکنیک مراقبت از پوست صورت

نقش ویتامین ها در بهبود وضعیت پوست شما

ناخن های زیبا

ماسک ها ومعرفی انواع پوست

التهاب لبه پلک ها

 

 

1392/9/9



نظرات ارسال شده
رهگذر
دوشنبه 11 آذر 1392


واقعا معزلی بود برام رنگ کدر دندونهام. ممنون از راه حلهای پیشنهادیتون


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی سپید دندان، روشهای طبیعی سفیدکردن دندان ها، آرایش و زیبایی، بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :