به دخت

 




آيا شيردهي نامنظم، به سيستم تغذيه كودك آسيب مي‌رساند؟

نياز كودكان به شير خوردن با توجه به قد، وزن و ميزان گرسنگي آن‌ها متفاوت است؛ بنابراين، اگر فرزند شما دائم احساس نياز مي‌كند و براي شيرخوردن بيدار مي‌شود، به او پاسخ دهيد. و از اين مسأله نگران نباشيد.

دراين صورت، توصيه مي‌كنم جداسازي او را براي خواب تا 18 ماهگي به تأخير اندازيد زيرا بيدار شدن مكرر شما در شب و رفتن به اتاق كودك بسيار مشكل است.

اگر با وجود خواب مشترك با كودك، بيدار شدن مكرر و شيردادن به او برايتان سخت است، بكوشيد زمان شيردهي او را دست كم به 1 تا 2 ساعت افزايش دهيد. اين فاصلة زماني، از ديدگاه دكتر ويليام سيرز مطلوب است؛ زيرا به اعتقاد او، در اين فاصلة زماني، هورمون پرولاكتين (افزايش دهنده شير مادر) در خون ثابت مي‌ماند و در فاصله‌اي بيش از اين، اثر خود را از دست مي‌دهد. 

اگر شيردهي در اين فاصلة زماني هم برايتان مشكل است مي‌توانيد فاصله را تا قبل ازيكسالگي به 3 ساعت و پس از يكسالگي تا 4 ساعت هم افزايش دهيد به شرط آن‌كه در هر وعده، كودك رابه طور كامل سير كنيد.

باآغاز سال دوم زندگي كودك مي‌توانيد وعده 2 بعد از نصف شب را نيزحذف كنيد؛ البته احتمالاً ناچار خواهيد بود تا مدتي (حدود 1 هفته)، همان ساعتي كه بيدار مي‌شود، با شيشه آب ولرم، نياز عاطفي او را برآوريد.

 

مطالب مرتبط:

تعیین جنسیت جنین، دیگر یک رؤیا نیست

اثر غذا بر كودكم

 

1392/9/9

 



نظرات ارسال شده
كريمي
شنبه 16 آذر 1392


ممنون ولي گاهي نيمه شب بايد تا سه بار از خواب پا شم و اين خيلي سخته


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی شير ،كودك ،تغذيه ،گرسنگي ،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :