به دخت

 




پسر 5ساله ام درباره اعضاي خصوصي بدن ديگران كنجكاوه

كودكان از حدود 3-4 سالگي درباره اعضاي بدن خود و ديگران (چه جنس موافق و چه مخالف) كنجكاو مي‌شوند و مايلند در اين‌باره اطلاعاتي به دست آورند.

اين كنجكاوي جنسي در آنان طبيعي است؛ بنابراين، نگران نباشيد.

اين كنجكاوي، صرفاً جنبه شناختي و كشف دارد؛ پس در مواجهه با آن، خونسردي خود را حفظ كنيد. خشونت و سركوب كودك، ممكن است آن را به مسأله‌اي جنسي و اخلاقي تبديل كند و زمينه‌هاي انحراف اخلاقي را در او پديد آورد.

در هر سن مناسب با مقتضاي سني، حتما سوال كودكانتان را پاسخ گو باشيد كه اگر چنين نكنيد ممكن است براي پيدا كردن پاسخ خود به هم سالان مراجعه كند و اطلاعات نا مناسب وبيشتري از آنان دريافت كند.توجه داشته باشيد اگر سوالات فرزندتان را پاسخ دهيد زمينه ايجاد صميميت بين شما وفرزندتان بوجود مي آيد،پس اين مورد درسنين بالا فرصت بسيار مناسبي است .

 

1392/9/2



نظرات ارسال شده
آيدا
یکشنبه 17 آذر 1392


سلام این خیلی خوبه که بادانایی درزندگی بهترین تربیت رابرای کودکانمون در نظربگیریم ودرموقیعتهایی با ضریب خطر بالا با اطمینان به انها زندگی کنیم.اینجورمسایل چون به وقتش و به خوبی برای فرزندان تعریف و تحلیل نمیشود برایشان جا نمیافتدکه این بخشی از حریم خصوصیشان و زندگیشان است و باید دانش لازم راداشته باشند تا ازهمان کودکی هر موقعیتی که برایشان بوجود میاید از خود محافظت کنند. و هم اینکه بر ایشان غریب نباشد و این اگاهی را حق خود بدانند..ممنونم از این کار قشنگی که انجام دادید.


0
0
ژاله
یکشنبه 17 آذر 1392


مرسي-اما نمي دونم چيبايد بگم به بچه-جواب متناسب با سن اش رو چطور تشخيص بدم


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی اعضاي خصوصي،آموزش جنسي ،تربيت جنسي ،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :