به دخت

 




بیانیه مشترک سازمان بسیج اساتید ،سازمان بسیج جامعه پزشکی(کارگروه بانوان)، سازمان بسیج جامعه زنان

 دفاع از قوانین حامی زن و خانواده

*هیچ شغلی به شرافت مادری نیست *   حضرت امام خمینی(قدس سره)

تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه های اجتماعی،استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه ی عرصه ها و توجه ویژه به نقش سازنده زنان در خانواده و اجتماع، برقراری امنیت و ایجاد روحیه نشاط و پویایی در همه زنان و دختران این جامعه جزء انتظارات اصلی زنان کشور ما از نهادهای مسئول است .بخش مهمی از این وظایف خطیر به عهده((نهاد زنان و خانواده ریاست جمهوری)) به عنوان تنها دستگاه خاص امور زنان و خانواده در کشور می باشد، تا با سیاست گذاریهای کلان، پژوهش ها و مطالعات راهبردی در تمامی زمینه های علمی-اجتماعی-تربیتی و ... بتواند با رویکردی اسلامی-ایرانی، نهادهای قانون گذار و اجرایی را به سمت تدوین برنامه های راهبردی، قوانین و آئین نامه های اجرایی کوتاه و بلند مدتی ببرد که در پرتو اجرای آنها، گره از نابسامانی و مظلومیت زن و خانواده که منبعث از اشتباهات فراوان تاریخی و انگاره ای در مورد این رکن رکین خانواده در جامعه و جهان شکل گرفته باز کرده و زن را با هویت اصیل و ارزش های وجودی خویش سر منشاء رشد فرزندان، مردان و در نهایت جامعه نموده و تحولات عظیم انسانی و اجتماعی را در راستای رسیدن به کمال راستین ایجاد نماید. صحبت ها و مواضع اخیر برخی از مسئولان اجرایی ما را بر آن داشت تا مطالبات خویش را به عنوان زنان شاغل و تحصیل کرده این مرز و بوم تکرار نموده و آن را تبیین نماییم:

1-انتظار تمامی زنان ایرانی از خانه دار گرفته تا شاغلین بخش های مختلف و زنان فعال عرصه های اجتماعی از نهاد های مسئول زنان و خانواده تلاش در راستای استیفای حقوق زنان و برقراری امنیت فکری، معنوی و روانی آنان برای تامین آرامش و تربیت فرزندان سالم و خانواده های موفق و در نهایت تشکیل جامعه سالم و پیشرو در تمامی امور، ایجاد امنیت شغلی و تضمین محیط های کاری سالم می باشد.

2-شاید در نگاه اول" افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است به ضرر حضور اجتماعی زنان باشد،" اما در واقع بهره وری بهتر و استفاده صحیح تر از این سه ماه افزوده شده،در جهت رشد و تربیت کودک سالم،ایجاد حس امنیت در کودک، بازگشت فیزیولوژیک بدن مادر به مراحل قبل از بارداری، اثرات مثبت فراوان شیردهی منظم مادر، احساس آرامش و امنیت روانی در پدر و دیگر فرزندان و ... همه و همه منجر به ایجاد ذخیره عظیم((خانواده گرم سالم و موفق)) در تمانی عرصه ها در آینده خواهد شد. بنابراین معیار حضور زن در اجتماع که همانا پرورش خانواده سالم و خلاق و پیشرو است،تکمیل خواهد گردید لذا بر نهاد محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری، مجلس محترم شورای اسلامی و دیگر نهاد های مسئول تکلیف است که در جهت اجرای کامل این قانون و ایجاد و تکمیل قوانین دیگر حامی زن و خانواده تلاش و حرکت نماید. چرا که این قانون حاصل مدت ها کار کارشناسی در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی،مجلس و نشست های راهبردی زنان می باشد.

3-انتظار تمامی خانواده ها از دولت اعتدال، تدبیر و امید که با آرا ء میلیونی آنان در مسند اجرا قرار گرفته، این است که با مواضع مدبرانه و معتدل، امید را در دل بانوان این جامعه زنده بدارند، نه اینکه با برخی موضع گیری ها به جای حمایت واقعی از زنان، قوانین حامی زن و خانواده را به معرض سخره ی برخی کارفرمایان گذاشته و منجر به عدم اجرای قانونی گردند که رعایت آن بر همه واجب است و تخطی از آن حرام شرعی می باشد.

4-با مطالعه و بررسی سیاست های جمعیتی کشور های مختلف و ساز و کارهای اجرایی آن میتوان دریافت که آن کشورها در جهت حفظ امنیت و مصالح کلی و آینده نگری خود به افزایش جمعیت به عنوان یک رکن اساسی پیشرفت و توسعه خود در جهان می نگرند و با تدوین قوانینی مبتنی بر مرخصی های 1 تا 2 ساله و حتی مرخصی های ویژه پدران، خانواده ها را یاری می کنند. قطعا با وجود معضل((کاهش رشد جمعیت)) در کشورمان که ضربه ای سهمگین و جبران ناپذیر برای رشد و توسعه ما خواهد بود، عدم التزام به قوانین حمایتی از جمعیت،ما را زمین گیر خواهد نمود. چرا که همواره تجزیه کشورهای بزرگ و نابودی جمعیت های متحد یکی از کار آمدترین سیاست های قدرت های سلطه گر بوده است . لذا از نهاد های ذیربط می خواهیم با سیاست گذاری های مداخله ای و غیر مداخله ای ، مستقیم و غیر مستقیم و با برنامه ریزی های صحیح و منسجم و تنظیم رشد صحیح جمعیت با شیب 2.8 فرزند به ازای هر خانواده و با ایجاد جامعه مولد و پیشرو انسانی،سبب برون رفت از این معضل شده و با ایجاد جمعیت متعادل موجبات ایجاد اشتغال و حضور اجتماعی بارزتر افراد فراهم گردد.

5- بجای طرح عوامل بالقوه و یا بالفعل منفی قانون مرخصی زایمان بانوان و طرحهایی از این دست بهتر است به آسیب شناسی آن پرداخت و موانع اجرایی یا تهدیدات ناشی از آن را برای محیط های کاری، با ایجاد تبصره ها و آئین نامه ها . مشارکت های بین بخشی از بین برد و با ارائه قوانینی پخته تر مشکل ناشی از جایگزینی نیروها در ایام مرخصی را مرتفع نمود. همچنان که قوانین استعلاجی و بیمه بیکاری برای مردان اجرا می شود. لذا از مجلس شورای اسلامی می خواهیم مصلحت و آینده جامعه را فدای برخی ملاحظات سیاسی و گروهی ننموده و با جدیت اجرای این قانون و رفع موانع آن را پیگیری نماید.

6- از تمام مدیران و برنامه ریزان و سیاست گذاران داخلی می خواهیم که مواظب تلاشهای تئوریک و نظریه ای دشمنان این ملت باشند که براساس آنها و سیاستهای مصرف گرایی، نوگرایی در مصرف، مدگرایی ، خودمحوری، اومانیسم ، لذت طلبی و تبرج و... برای لذت جویی، بهره کشی و استفاده ابزاری از زنان، در جهت رسیدن به مقاصد شوم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی غرب طراحی شده است. دشمنان زخم خورده ما امروز با طرح مباحث فمینیستی و ایجاد جوهای کاذب و محرک در داخل کشور به حضور بی محابانه ی زنان در تمامی مجامع و مشاغل حتی مشاغل خارج از شان و منزلت بانوان و ناسازگار با نیروی جسمی و فیزیولوژیکی زن تاکید می کنند و در پی آن هستند تا با رواج اباحه گری، بدحجابی و ارتباطات بدون قید و شرط زن و مرد و اختلاط خارج از نظم دختران و پسران،با کمرنگ شدن ارزشهای تربیتی و خانوادگی به واپاشی و فروپاشی نظام خانواده در ایران و درنهایت محو تدریجی اسلام و انقلاب از درون همین جامعه شود.

ما به دشمنان همیشگی خود اعلام می کنیم فمینیسم سالهاست که در دنیا شکست خورده و همواره درحال ضربه زدن به خود زنان است و این بزرگترین ظلمی است که غرب درخصوص زنان مرتکب شده است.

7- از مسئولین محترم اجرایی می خواهیم مطابق نظر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) با نگاه جامعه و ارزش گذاری به اصالت زن و پرهیز از تشبه به مردان که" به هیچ وجه تشبه به مردان برای زن ارزش به حساب نمی آید و با ظرافتی هوشمندانه میان تشخص و منزلت علمی، فرهنگی ،اجتماعی، هنری و سیاسی زن با تنزل و انحطاط او تا سطح وسیله و ابزاری برای مقاصد سیاسی و شخصی دیگران فرق گذاشته شود ."

"این نگاه یک پیام عملی زنان اسلام و ایران برای جهان است که رعایت کامل موازین اسلامی هیچ منافاتی با تحصیل علم و حضور اجتماعی و ترقی زنان به مراتب والای علمی و تربیتی وجود ندارد، که حضور هزاران زن دانشمند و با فضیلت در جامعه خود شاهد این مدعاست."

8- از تمامی مسئولین و آحاد مردم و خصوصا زنان ایران زمین می خواهیم با تاسی از قرآن کریم و بیانات مدبرانه رهبر انقلاب و مواضع حکیمانه ایشان که همواره چراغ راه این انقلاب بوده و هست با اتکاء به خداوند متعال درجهت حفظ ارزشهای اصیل اسلام ناب محمدی(ص) بکوشند و ایران را مانند همیشه پرورش دهنده ی زنان فرزانه و صاحب اندیشه نمایند تا این چشمه های جوشان عاطفه ، محبت و پاکدامنی منشا نسلی سالم و پیشرو باشند.                            والسلام علیکم 7/8/92




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :