به دخت

 




دخترم براي رفتن به مدرسه کند آماده مي شه!

کندي در آماده شدن:

او را هرگز با خودتان مقايسه نکنيد و به توان و روحيات کودکانه اش توجه داشته باشيد. براي ايجاد سرعت عمل در او بايد زمينه هايي را فراهم ساخته، راهکارهايي را به کار گيريد.

 براي خواب کودک برنامه ريزي کنيد تا به موقع بيدار شود(با توجه به کندي کودک، بايد زودتر از خواب بيدار شود.) از او بخواهيد تا شب قبل، لباس ها و وسايل مورد نياز مدرسه را آماده کند.

در صورتي که خودتان شاغل هستيد، بکوشيد همزمان باکودکتان آماده شويد و سرعت عمل را به شکل عملي به او بياموزيد (صبح، زماني مناسبي براي آموزش کلامي سرعت عمل نيست؛ زيرا از نظر روحي و جسمي آمادگي ندارد و ممکن است به تنش و پرخاشگري شما و کودک بينجامد).

ممکن است علت کندي فرزند، حساسيت بيش از حد شما (حرص خوردن و تذکر فراوان) باشد؛ زيرا کودک بي ميل نيست والدين را بيازارد و ممکن است بخواهد جلب توجه کند.

اجازه دهيد خود با پيامدهاي طبيعي و منطقي رفتارش مواجه شود. کودکي که کند آماده  مي شود، از صبحانه محروم خواهد شد؛ به جهت بازماندن از سرويس مدرسه، بايد پياده برود يا پول تاکسي را از پول تو جيبي بدهد و نيز در مدرسه بايد پاسخگو باشد (در اين شيوه تربيتي با مدرسه هماهنگ شويد تا بي نظمي هاي فرزند، بر بي مسئوليتي شما حاصل نشود).

 

براي رفع اين مشکل، از جريمه نيز مي توانيد استفاده کنيد؛ بدين صورت که در برابر زمان تأخير، از تلويزيون محروم شود يا در منزل به مادر کمک کند.

 

براي آموزش سرعت عمل، از بازي رکورد شکني و آتش نشاني استفاده کنيد. در بازي رکورد شکني با استفاده از زمان سنج، زمان آماده شدن (لباس پوشيدن) کودک را مشخص کنيد و از او بخواهيد تا در فرصت بعدي، رکورد خود را بشکند. در بازي آتش نشاني، خود و فرزندتان را مأموران آتش نشاني فرض کنيد که بايد با سرعت لباس بپوشيد و به مأموريت برويد.

 

منبع :نسيم مهر ،تهيه وتنظيم فرزانه علي مرداني

 

1392/8/11



نظرات ارسال شده
زهره اختران
جمعه 17 آبان 1392


تا اين درسش تموم شه من ديوونه شدم


0
0
ليلا
دوشنبه 13 آبان 1392


واي كه چقدرسخته هر روز صبح از دستش سر درد ميگيرم


1
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی مدرسه ،تحصيل ،كندي،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :