به دخت

 




دوستت دارم

 با تمام تفاوت ها...

نگاه 180 درجه ای.

 

چرا فكر می كنید تفاوت ها و اختلاف سلیقه ها ، مخلّ آرامش در زندگی زناشویی هستند ؟  آیا شناخت ، از دل همین تفاوت ها حاصل نمی شود ؟ مگر نمی گویند "در سفر باید همدیگر را شناخت " ! مگر منظور از سفر، تغییر شرایط و ایجاد تفاوت ها نیست ؟ چه سفری بهتر از زندگی زیر یك سقف با فردی كه با شما متفاوت است ؟ چه لذتی بالاتر از خلق تفاهم و كشف روابط ریاضی وار و چند مجهولی ! چه پازلی زیباتر از چیدن قوانین "180 درجه متفاوت " كنار هم و ساختن قانون تفاهم و همدلی !

این راهکارها به شما کمک خواهد کرد تا عشق را زندگی تان بسازید. 

-1 هر كدام از آدم ها ، راهی مخصوص به خود برای نفوذ دارد . هیچ دو آدمی مثل هم نیست . در سالهای اولیه ی آشنایی با همسرتان ، بی وقفه و شبانه روز سعی كنید

این راه جادویی را برای نفوذ در دل همسرتان كشف كنید !

 

2- روزهایی وجود دارد كه همسرتان مثل همیشه شاداب و سرحال نیست . در این روزها بیشتر از قبل  او را به حال خود واگذارید . مستقیم و بی حاشیه علت كسل بودنش را نپرسید . سعی كنید با یادآوری توانایی هایش به او عزت نفس دهید . مدام افكار و احساساتش را تحسین كنید ، هرچند خیلی هم با آنها موافق نیستید .

 

3 - هنگامی كه یك نفربهانه گیری می كند و جرو بحث را آغاز می كند ، یعنی عزت نفسش كم شده . انسانها در این شرایط اغلب حرف های منطقی و دلچسبی نمی زنند . سعی نكنید با حرف های منطقی و استدلالی جواب بی منطقی هایش را بدهید . با سعه ی صدر و بزرگواری به او عزت نفس بدهید . مطمئنا از حرف های بچگانه اش پشیمان خواهد شد .

 فكر نكنید با فاكتور گرفتن از خواسته هایتان به زندگی خدمت كرده اید ؛ چون این نیاز در نهاد شما وجود دارد و تا برطرف نشود یا با صحبت و همدلی قانع نشود ، دست از سرتان برنمی دارد .

- 4در زندگی بیشتر از آنكه به دنبال ارتباطات كلامی با همسرتان باشید ، به دنبال ارتباطات غیر كلامی بگردید ؛ زیرا بیشترین ارتباطات مثبت انسان از طریق «پیام‌های غیرکلامی» صورت می‌گیرد .بیشتر اهل عمل باشید تا حرف . دوست داشتن خود را عملا نشان دهید ؛ هرچند به هیچ وجه نباید از ابراز محبت زبانی هم غافل شد .

5 - در هیچ جای زندگی به دنبال اثبات حقانیت خود نباشید . اینكه :"من بهتر از تو می گویم "یا "اگر حرف مرا گوش می دادی موفق می شدی" . تمام اینها به منزله ی سرزنش طرف مقابل است  . در این حالت است كه همسرتان ناخودآگاه شنوایی اش را از دست می دهد و صمیمیت ها كمرنگ می شود .

 

6- خواسته ها و انتظارات معقولتان را به همسرتان بگوئید . فكر نكنید با فاكتور گرفتن از خواسته هایتان به زندگی خدمت كرده اید ؛ چون این نیاز در نهاد شما وجود دارد و تا برطرف نشود یا با صحبت و همدلی قانع نشود ، دست از سرتان برنمی دارد .  هیچ چیز بهتر از حرف زدن و ردوبدل كردن انتظارات نیست . مدعی خواسته هایتان نباشید ولی از مطرح كردنش هم نهراسید . مطمئن باشید اگر شرایط هموار باشد ،همسرتان از برآوردن نیازهایتان خوشحال می شود . البته شرایط را به گونه ای ترتیب دهید كه اگر همسرتان نتوانست خواسته ی شما را برطرف سازد ،‌ بتواند با زبانی گرم و صمیمی آن را به شما بگوید ؛ كه اگر نگوید و در معذوریت بیافتد ،  سیستم فكری اش مختل می شود و بهانه گیری می كند و حرف های كهنه را مرور می كند و ...   

دوست داشتن خود را عملا نشان دهید ؛ هرچند به هیچ وجه نباید از ابراز محبت زبانی هم غافل شد .

7-  شما نمی توانید ظرف 2 تا 3 سال ، شخصیت شكل گرفته در 20 تا 30 سال را مطابق میل خود سازید . اصلا این كار از انسانیت به دور است ؛ چون هركس هر چه هست و هرچه می خواهد باشد ، بودنش را دوست دارد و در مقابل تغییر اجباری واكنش نشان می دهد . بیشتر از آنكه به دنبال تغییر در همسرتان باشید ، به دنبال تغییر در خودتان باشید . در این حالت مطمئن باشید طرف مقابل هم تغییر خواهد كرد .

 

8- اگر به دنبال آرامش هستید ، یادآوری خاطرات تلخ و دردآور را در ذهنتان ممنوع كنید ! هیچ جذام و سرطانی بدتر از ذهن مملوء از خاطرات مغشوش و زجرآور و كسل كننده نیست . آنقدر بهشان فكر نكنید تا از هجوم و غلبه بر ذهنتان خسته شوند . بگذارید پیروز این میدان شما باشید . به روزی برسید كه اگر خواستید هم نتوانید لحظه ای از آن روزها را به خاطر آورید .  اگر هم كه به دنبال آرامش نیستید و می خواهید ذره ذره مغزتان را چكش خوری كنید ، هرروز،  روزی سه بار، از سیر تا پیاز خاطرات دردآورتان را مرور كنید !

 

9- به همدیگر اعتماد داشته باشید ! هیچ چیز ویرانگرتر از بی اعتمادی و رسوخ شك و تردید در ستون های روابط زناشویی نیست . سعی كنید با صداقت و روراستی این ستون ها را خراب نكنید ، كه اگر خراب شد ، پابرجا كردنش بسیار دشوار است .

 

10- شریك زندگی تان را با وجود تمام تفاوت ها و رفتارهایی كه نمی پسندید ، بپذیرید ! نه اینكه او را بپذیرید و دوست بدارید ، با هزاران شرط و اگر و اما و ....  تنها در این صورت است كه "عشق" به سراغتان می آید و لذت از زندگی را به شما هدیه می دهد .

 

این اصل را فراموش نكنید كه ازدواج ، برای رسیدن به تكامل است و باید رفتارهای نامناسب و به دور از موازین اخلاقی در روابط زناشویی حذف شود ، ولی حذف و رفع این شرایط ، منوط به دانستن اصول پیچیده ای است كه اگر به خطا صورت گیرد ، نه تنها موثر نمی افتد ، بلكه هزاران هزار درجه بدتر هم می شود . پس بیاموزید و درست عمل كنید ، تا بیشتر از همه خودتان از زندگی لذت ببرید و به آرامش برسید . 

 

مطالب مرتبط:

شوهرتان را درک کنید...

چگونه همسرمرا جذب کنم؟

 

1392/8/4

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی خواسته معقول و نامعقول،اعتماد به همسر،تفاوت ها، عشق، ارتباط کلامی و غیر کلامی،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :