به دخت

 




نخبگان از تحریف سخنان امام جلوگیری کنند

امام جمعه شیراز گفت: نخبگان جامعه اجازه ندهند سخنان امام خمینی (ره) که چراغ فراروی...

آینده کشور است، مورد تحریف و جابه‌جایی واقع شود.

به گزارش  فارس از شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهر، اظهار داشت: مواضع، اندیشه‌ها، گفتار و نوشتار امام هویت انقلاب اسلامی را می‌سازد.
 
وی افزود: حضرت امام (ره) به فرزند بزرگوار خود حاج احمد آقا دستور دادند برای جلوگیری از نسبت‌های ناروا و کلمات نادرست، سازو‌کاری تعریف شود که این گفته‌ها و نوشته‌ها محفوظ بماند.
 
نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: دشمن همواره برای تحریف سخن امام (ره) جامعه را تست می‌زند تا بتواند انقلاب را از این مواضع حکیمانه محروم کند.
 
وی، خواستار آن شد که ساختارهایی که برای رسیدگی به این مسئله به وجود آمده و ضوابطی که امام تعیین کرده مورد توجه دوباره قرار گیرد.
 
مرگ بر آمریکا از عمق جان مستضعفان جان گرفته است
 
نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به سالروز تصویب قانون مصونیت قضایی دیپلمات و مستشاران آمریکایی در دوران طاغوت، گفت: این قانون در مقابل وام 20 میلیون دلاری تصویب شد و نشان‌دهنده عمق کینه آمریکا نسبت به ملت ایران بود.
 
وی افزود: 60 سال دشمنی آمریکا با ملت ایران هر بار در چهره‌ای خود را نشان داده و به همین دلیل است که شعار «مرگ بر آمریکا» در محضر امام انجام شد و در زمان مقام معظم رهبری نیز مورد تایید قرار گرفت.
 
ایمانی ادامه داد: نظامی که بنا دارد منافع مردم جهان را به نفع خود استثمار کند در این شعار مورد نفرین مردم ما قرار گرفته و آرام آرام به در سایر کشورها نیز رسوخ کرده است.
 
وی خاطرنشان کرد: خوی استکباری و نظام سلطه بودن آمریکا این فضا را ایجاد کرد که شعار «مرگ بر آمریکا» به کشورهای دیگر نیز صادر شود.
 
به گفته وی، امروز تمام ملت‌های آزاده در برابر قلدری آمریکا موضع گرفته‌اند و این شعاری است که از عمق جان مستضعفان جهان جان دوباره می‌گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در فارس تصریح کرد: جایگاه ایران اسلامی در تعامل با شرایط فعلی جهان حداکثر هوشیاری سیاستمداران ما را می‌طلبد و در این شرایط می‌توانیم حداکثر بهره‌برداری را در راستای منافع ملی کشور داشته باشیم.
 
قدمای اهل سنت به غدیر خم اذعان کرده‌اند
 
خطیب نماز جمعه شیراز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی جریانات که غدیر خم را بر خلاف قول بزرگان و علمای خود به غلط تفسیر می‌کنند، بیان کرد: واقعه غدیر یک جریان تاریخ‌ساز است که علمای بزرگ شیعه و سنی با جزئیات دقیق آن را تشریح کرده‌اند.
 
وی ابراز داشت: سنن ابی داوود که در میان کتاب‌های صحیح از نظر قدمت قدیمی‌ترین سنن است و همین طور سنن امام احمد حنبل و سنن ابن ماجد به علاوه صحیح مسلم و بخاری شش کتاب اصلی علمای عامه است که از این شش کتاب چهار کتاب مسئله غدیر را مورد اشاره قرار داده‌اند.
 
ایمانی ادامه داد: در روز غدیر نوع حکومت و شاخصه‌های حکومت اسلامی معرفی شد و  امیرالمومنین علی (ع) ویژگی‌ها و شایستگی‌هایی داشت که به غدیر اعتبار می‌بخشد.
 
وی ابراز داشت: غدیر بزرگ‌ترین تابلو و راهنمای انسان‌ها است که تا روز قیامت از آن استفاده کرده و راه را گم نکنند.
 
خطیب نماز جمعه شیراز تصریح کرد: دیانت عینیت دارد با سیاست یعنی دین از حکومت جدا نیست و 23 سال تلاش رسول اکرم (ص) با ولایت امیرالمومنین علی (ع) تکمیل شد که اگر ولایت به دنبال رسالت نبود، رسالت ناقص می‌ماند.
 
ایمانی در فراز دیگری از خطبه‌ها به دنباله بحث معاملات حرام در اسلام پرداخت و گفت: پرداخت جایزه از همان پولی که مردم برای موردی داده‌اند حرام است.
 
وی تصریح کرد: اگر در مسابقات فرهنگی و قرآنی افراد خیرّ پولی را با نیت هزینه برای خود مسابقه داده باشند نباید با آن پول هدیه تهیه کرد اما اگر خیرّ آن را به نیت جایزه داده باشد ایرادی ندارد.
 
1392/8/4



ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی نخبگان،بانونت،امام ,


نام شما : ایمیل دوست شما :