به دخت

 




سیاه کردن موهای سفید(قسمت اول)

سفید شدن موها به دلایل مختلفی رخ می دهد از جمله بالا رفتن سن و برخی بیماری ها؛ اما عواملی وجود دارند که روند سفید شدن موها را سرعت می بخشند مانند وراثت و فشارهای روزمره و استرس.

اما راه های مختلفی وجود دارند که می توانند این روند را به تأخیر بیندازند. موها از طریق خون تغذیه می کنند و استرس که جریان خون را کند می کند تعادل موها را به هم زده و موجب سفید شدن موها می شود. پس اگر نمی خواهید موهایتان زود سفید شوند باید استرس را از خود دور کنید.

بسیاری از گیاهان سفید شدن مو را به تأخیر می اندازند، مثلاً آلوئه ورا یکی از این گیاهان است. آلوئه ورا ویتامین ها و اسیدهای آمینه ای دارد که مانند آنتی اکسیدان عمل کرده و بدن را تقویت می کنند. آلوئه ورا همچنین از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری کرده و سفید شدن مو را به تأخیر می اندازد. بهترین راه استفاده از آلوئه ورا این است که یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را در مقداری آب حل کرده و یک ماه هر روز سه بار کمی از این مایع بخورید. بعد از آن نیز هر سه ماه یکبار به مدت بیست روز این کار را تکرار کنید. ژل آلوئه ورا توسط شرکت های مختلف تولید می شود. علاوه بر آلوئه ورا خوراکی های دیگری نیز وجود دارند: ویتامین E(روغن هایی مانند روغن زیتون و کنجد)؛ کلسیم(لبنیات و گیاهان سبز برگ و آجیل)؛ آهن(آجیل، گوشت، میوه ها و سبزیجات خشک)؛ پتاسیم(گوجه فرنگی، لوبیا و هویج). سبوس برنج هم نقش بسزایی در این زمینه ایفا می کند. شما می توانید با دم کردن مقداری از سبوس یا شلتوک برنج و استفاده روزانه نصف استکان از آن به فوایدش پی برید. همچنین می توان حلوایی از جوانه گندم تهیه و مدتی آن را میل کنید با این روش رویش موهای جدید در افراد مشاهده شده شما هم می توانید امتحان کنید.

منتظر ادامه مطلب باشید...

تهیه و تنظیم: مریم ستاری

 

مطالب مرتبط:

دوران حیات مو

7ماده غذایی برای داشتن موهای سالم وزیبا

انواع مو ونگهداری

 

1392/7/27

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی سفیدی مو و راههای جلوگیری از آن؛ سیاه کردن موهای سفید؛ آرایش و زیبایی؛ بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :