به دخت

 




میخوام بچه ام شاگرد اول بشه!

براي توفيق در اين امر، به مسائل ذيل توجه کنيد:

يك - هـماهـنـگي بـا مدرسه: ارتباط و هماهنگي با مدرسه از همان ابتداي تحصيل، سبب مي شود تا از فضاي تحصيلي فرزند خود، ميزان تکاليف، زمان مورد نياز تکاليف،روش معلم و .... آگاه شويد

در موقعيت هاي گوناگون، برخورد مناسب داشته باشيد؛ براي مثال، اگر گفت: تکاليفم را در مدرسه نوشته ام، باتوجه به اين که از فضاي مدرسه و روش معلم آگاهي داريد، پي گيري خواهيد کرد.

دو -برنامه ريزي: براي انجام تکاليف کودک، با همراهي خود او برنامه ريزي کنيد. توجه داشته باشيد که برنامه درسي و تکاليف، با برنامه کودک تلويزيون و فعاليت هاي ديگر تداخل نداشته باشد. در برنامه ريزي، به تفاوت هاي فردي کودکان توجه کنيد. برخي کودکان مايلند بي درنگ پس از بازگشت از مدرسه، تکاليف درسي را انجام دهند؛ برخي دوست دارند، پس از استراحت و بازي به تکاليف برسند، و برخي ساعتي را به انجام تکاليف و ساعتي را به بازي مي پردازند و پس از بازي، تکاليف را به پايان مي برند. مطلوب، استراحت پس از مدرسه، بعد از انجام تکاليف، سپس بازي است.

سه -فــراهم ساختن زمينه: براي انجام درست تکاليف و امور مدرسه، محيط را آرام و بي صدا کنيد.مطالعه والدين هنگام انجام تکاليف کودک، انگيزه بسياري در او ايجاد مي کند. بکوشيد در اين هنگام، محرک هاي مزاحم از قبيل تلويزيون، راديو، و .... را از بين ببريد .

 

چهار- فرهم آوردن امکانات : اتاق مستقل، نور و حرارت کافي، ميز، صندلي، کمد کتاب و امکاناتي از اين قبيل، انگيزه کودک را در درس و انجام تکاليف افزون مي کند.

پنج- تشويق : تشويق در اين امر، نقش معجزه آسايي دارد.

 

منبع :نسيم مهر ،تهيه وتنظيم فرزانه علي مرداني

 

1392/7/27

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی موفقیت،تحصیل،دانش آموز،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :