به دخت

 




این شغل اُفت دارد!

حل مشکل بیکاری در درجه ی اول به همت و ارده ی خود جوانان بستگی دارد. آنان باید موقعیت خود و کشورشان را درک کنند و انتظار نداشته باشند که چون دیپلمه اند، یک شغل اداری پیدا کنند یا در مؤسسه ی خصوصی استخدام شوند و پشت میز بنشینندو توصیه ی ما به آنان این است که هر کاری پیدا کردید قبول کنید: کارهای دستی، کشاورزی، کارگری، خیاطی، قالی بافی و ده ها شغل دیگر، همگی باعث افتخارند و آبروی شما و خانواده تان را حفظ می کند.

بسیار مایه ی تأسف است که جوانان روستاها کشاورزی و آب و زمین را رها می کنند و برای کار به شهرها مهاجرت می کنند. امیر مؤمنان علی (ع) فرمود:

کسی که با وجود داشتن آب و خاک نیازمند باشد، خدا (از رحمت خود) دورش می گرداند.

کارهای کشاورزی چه عیبی دارد که جوانان ما زیربار آن نمی روند. آنچه که برای جوان مسلمان باید اهمیت داشته باشد به دست آوردن روزی حلال است، زیرا همین روزی حلال است که در رشد و تربیت فرزندان و نیز برکت های مادی و معنوی، تأثیر فراوان دارد و دنیا و آخرت ما را تضمین می کند. پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمود:

به دست آوردن روزی حلال، بر هر زن و مرد مسلمان واجب است.

باز آن بزرگوار (ص) فرمود:

عبادت ده جز دارد که نُه جزء آن، طلب روزی حلال است.

و نیز فرمود:

خداوند دوست دارد که بنده اش را در طلب روزی حلال ببیند.

در حدیث دیگری آمده است:

ابوعمرو شیبانی می گوید: امام صادق (ع) را دیدم که بیلی در دست و پوششی غلیظ بر تن داشت و در باغچه ای که متعلق به خود او بود کار می کرد و عرق از او فرو می ریخت، عرض کردم: فدایت شوم، بیل را به من بده تا به جای تو کار کنم، فرمود: من چنان دوست دارم که شخصی، در گرمای آزاردهنده ی آفتاب برای به دست آوردن نیازهای زندگی کار کند و رنج ببیند.

برگرفته از کتاب ازدواج، موانع و راه حل ها نوشته ی آیت الله ابراهیم امینی

تهیه و تنظیم: زهرا درویشوند

 

عناوين مرتبط:

من بیکارم، دخترتان را به من نمی دهید؟

تناسب مالی و اقتصادی

شرایط اقتصادی

1392/6/9




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 


کلمات کلیدی بانونت، بیکاری، ازدواج، همت، کشاورزی، روزی، حلال،بانونت ,


نام شما : ایمیل دوست شما :