به دخت

 




انواع بافت مو

بافتها بسیار زیبا هستند و از آرایش های بسیار قدیمی و کهن مو به حساب می آیند. بافتها در نزد هر قوم و ملیتی با سلیقه ای خاص و متنوع و از نسلی به نسل دیگر انتقال و به ارث برده شده است و شکل های متعدد آن در زمینه ی زیبایی شناختی تا حدی بیانگر  ذوق و بار فرهنگی هر ملتی است.

 

بافتها و انواع آن :

1- بافت ساده و انوع آن:

فکر می کنم همه ی دختر خانم ها و خانم ها می دانند که چگونه یک بافت ساده ی سه تایی را ببافند. ولی برای شروع چون بافتهای دیگر بر اساس این بافت ، بافته می شوند و برای اینکه مجموعه ی کاملی از بافتها را یک جا داشته باشیم به توضیح آن می پردازم  . بافت ساده به دو صورت بافته می شود.

1- بافت ساده از رو

2- بافت ساده از زیر

بافت ساده از رو:

از جایی که می خواهید بافت ساده را شروع کنید مو را به سه قسمت مساوي تقسیم کنید. بنا براین شما یک رشته در سمت راست و یک رشته در سمت چپ و یک رشته در وسط دارید. اگر رشته ی سمت راست را به حالت ضربدر بر روی رشته ی وسط بگذارید و رشته ی سمت چپ را بر روی این رشته که درواقع رشته ی سمت راست بوده و الان در وسط واقع شده است و شروع به بافتن کنید در نتیجه یک بافت ساده ی از رو ایجاد کرده اید.بنابراین رشته ها از سمت چپ و راست بر روی رشته ی وسط که متغیر است یعنی هر لایه ای که وسط واقع شد  رشته های طرفین بر روی آن به حالت ضربدری بافته می شود.

بافته ساده از زیر:

اساس این بافت نیز مانند بافت بالا است . اگر رشته ی سمت راست را به حالت ضربدر بر زیر رشته ی وسط بگذارید و رشته ی سمت چپ را بر زیر این رشته که درواقع رشته ی سمت راست بوده و الان در وسط واقع شده است  بگذاریدو شروع به بافتن کنید در نتیجه یک بافت ساده ی از زیر ایجاد کرده اید.

بافت ساده از زیر و رو به تنهایی هیچ تفاوتی در شکل ندارد. تفاوت آنها وقتی ایجاد می شود که می خواهید بافت فرانسوی ببافید . اگر بافت فرانسوی را با بافت ساده از رو ببافید قسمت برجسته ی گیس به زیر افتاده و رشته هایی که از طرفین گرفته می شود برجسته نشان داده می شود. ولی اگر همین بافت را با بافت ساده از زیر ببافید در نتیجه قسمت برجسته ی گیس به رو افتاده و لایه هایی که از طرفین گرفته می شود در زیر این بافت قرار می گیرد. در هر دو حالت بافت زیبایی مخصوص به خود دارد.

در زیر چگونگی انجام یک بافت ساده نشان داده شده است.

 

مو را شانه کرده و از جایی که می خواهید بافت را شروع کنید دسته ای از مو برداشته و با دست چپ آن را در مشت خود نگه دارید . انگشت نشانه و انگشت وسط را از زیر در میان مو فرو برده و مو را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. پس سه رشته داریم . رشته ی سمت راست . رشته ی سمت چپ و رشته ی وسط .

 

 رشته ی سمت راست را بر روی رشته ی وسط بچرخانید (بگذارید )

 

حالا به دستتان تغییر جهت بدهید . یعنی رشته ی سمت چپ را بر روی رشته ی وسط ( که درواقع در اصل رشته ی سمت راست بوده ولی حالا وسط واقع شده است ) بگذارید .

 

 بنابراین رشته ها از سمت چپ و راست بر روی رشته ی وسط که متغیر است بافته می شود . یعنی هر لایه ای که وسط واقع شد رشته های طرفین بر روی آن به حالت ضربدری بافته می شود.

 

 در نهایت انتهای بافت را با روبان یا کش مو یا انواع نگهدارنده های تزئینی ببندید.

 

1392/5/19

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :