به دخت

 




ماسك هاي تابستاني

  ميوه‌هاي تابستاني سرشار از ويتامين‌هاي مختلف، مواد معدني، آنتي اكسيدان‌ها، لايه‌بردارها و آبرسان‌ها هستند. استفاده از اين نعمتهاي خدادادي براي سلامتي چه به‌صورت خوراكي و چه موضعي فوايد فراواني دارد و خالي از لطف نيست.

اين تابستان براي حفظ زيبايي و سلامتي پوست خود استفاده از ماسك‌هاي ميوه را هرگز فراموش نكنيد. در اينجا نحوه تهيه چند ماسك با ميوه‌هاي تابستاني را براي شما آماده كرده‌ايم:

 

1-ماسک آلوی قرمز

هسته های ۷ یا ۸ عدد آلوی قرمز را خارج کنید. سپس با افزودن ۱۰ قطره روغن بادام آن را کاملا با هم مخلوط کنید تا به صورت یک ماده خمیری درآید. این مخلوط را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود قرار دهید سپس با آب بشویید. این ماسک به ویژه برای کسانی که منافذ پوستی آنها مثلا روی بینی، باز و زشت منظره شده، موثر است و پوست را زیبا می کند. استفاده از این ماسک را به افرادی که پوست چرب دارند توصیه می کنیم.

 

2-ماسک هلو

برای تهیه این ماسک کافی است ۳ یا ۴ عدد هلوی تازه را بشویید و هسته آن را خارج کنید.(لازم نیست پوست هلوها را بکنید) هلوها را له و با یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری پودر جوانه گندم کاملا مخلوط کنید و روی پوست صورت بمالید. بیست دقیقه بعد آن را با آب سرد یا پنبه آغشته به گلاب پاک کنید. این ماسک در رفع خشکی پوست و ایجاد طراوت و تازگی و جلوگیری از چروک صورت بسیار موثر است.


3.ماسک سیب


مواد لازم: 1 عدد سیب، 2 قاشق غذاخوری عسل، نصف قاشق چای‌خوری گیاه مریم‌گلی
طرز تهیه: تکه‌های کوچک سیب را با عسل و مریم‌گلی، کاملا با هم مخلوط کنید. این ترکیب را داخل فریزر قرار دهید. بعد از 10 دقیقه، آن را از داخل فریزر بیرون بیاورید و به مدت 30 دقیقه روی پوست صورتتان بگذارید و سپس آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک سیب در این روزهای گرم که پوست بیشتر افراد در اثر نور شدید آفتاب می‌سوزد، درخشندگی خاصی به پوست شما می‌دهد!

 1392/4/29

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :