به دخت

 




دامن لنگی بدون برش

 برای ساخت الگوی این دامن قسمت جلوی الگو را قرینه یا کامل میکنیم ای کار را در مورد دامن هایی که مدل آنها غیر قرینه هستند یعنی سمت چپ و راست دامن یک شکل نیست ودارای چین وبرش های یک طرفه است انجام میدهیم.

 

پس از آماده کردن الگوی اساس دامن وقرینه کردن الگوی جلو در قسمت پهلو سمت چپ از لب دامن به اندازه دوتا 8تا10سانت بالا میرویم نقطه اول که لب دامن است را به نوک پنس در سمت راست الگو وصل میکنیم و وسط دو تا پنس را روی خط کمر به نقطه دوم و نوک پنس سمت چپ را به نقطه سوم به صورت منحنی وصل میکنیم وسپس از کمر تا پهلو این خطوط را قیچی میکنیم طوری که پهلوی الگوها قیچی نشود ودر قسمت کمر خطوط برش خورده را 8تا10 سانت اواز مان میدهیم وباز میکنیم وزیر آن کاغذ میچسبانیم.

اگر بخواهیم تعداد چین های بیشتری داشته باشیم میتوانیم فاصله های چین ها را کمتر وتعداد آنها را بیشتر رسم کنیم. برش ودوخت دامن قسمت جلوی الگو روی یک لای پارچه برش میخورد وقسمت پشت دامن مانند دامن های قبلی است جای دوخت ها مثل روش های قبل در نظر گرفته میشود و برای دوخت قسمت های اواز مان داده شده مانند پیلی روی هم قرار میگیرد وبه یک جهت تا میخورد تا کمر به اندازه اصلی خود برگردد وسپس پهلوها و پشت وکمر دامن را میدوزیم .

این دامن تاروی زانو ونهایت تا زیر زانو مناسب است ومدل بلند وماکسی آن جالب نیست.

 

براي مشاهده الگو كليك كنيد




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :