به دخت

 




اردوهایی به رنگ خدا

چقدر دیدنی‌ است وقتی که برای یک شهید در یک روستای دور افتاده مقبره‌ای ساخته شود، چقدر زیباست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، چقدر دیدنی‌ است وقتی که برای یک شهید در یک روستای دور افتاده مقبره‌ای ساخته شود، چقدر زیباست، دیوار‌های یک متری مسجدی ناتمام پس از سال‌ها چند روزه بالا آید، غسال‌خانه در قبرستان روستایی که قشر جوانش آن جا را ترک کرده شاید برای پیران خوشحال کننده باشد، غبطه‌انگیز است زمانی که یک پیرمرد صورت جوانی را می‌بوسد و می‌گوید خدا برای پدر و مادرت نگهت دارد، آری جوانانی هستند که در عید نوروز و تابستان به فکر دیگران باشند.

امین مهدی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: چند سالی است در عید نوروز در حالی که اکثر جوانان مشغول عید و بازدید و گشت و گذار بودند، تعدادی از جوانان عزیز این دیار هدف تقسیم شادی خود را با دیگران داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی بافت افزود: این جوانان توانستند از شادی خود بگذرند و در قالب اردوهای جهادی نوروز به مناطق و روستاهای محروم رفته و با کار در عرصه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، معنوی و ... ادامه دهنده راه و جهادی باشند که شهدای ما نمونه بارز و سمبل همه آن خوبی‌ها بودند.

مهدی‌پور تصریح کرد: امسال در ایام عید با حضور قریب به 100 نفر از دانشجویان برادر و خواهر در قالب 9 گروه جهادی با عزیمت به روستاهای شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه اردوهای جهادی نوروز برگزار شد.

وی بیان کرد: این اعزام که از دوم فروردین ماه آغاز شد تا 15 فروردین ماه نیز ادامه داشت، دانشجویان ثبت‌نام شده از دانشگاه‌های آزاد، فنی امام حسین(ع)، مدیریت و اقتصاد و دانشگاه‌های پیام نور سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه بودند.

بسیج دانشجویی بافت برتر در استان کرمان

مهدی‌پور خاطر نشان کرد: اما از همه مهمترین مناطقی که دانشجویان در آنها مشغول فعالیت بودند می‌توان به روستای نمونه گنجان از توابع شهرستان رابر، روستای ده‌سالار دهسرد و روستای محمود‌آباد و حیدرآباد از توابع شهرستان ارزوئیه اشاره کرد که سعی شده هر دانشجو با توجه به تخصص و رشته نسبت به فراگیری برنامه‌های علمی، فرهنگی، مذهبی‌، عمرانی در روستا‌ها اقدام کنند.

مسئول بسیج دانشجویی بافت عنوان کرد: از طرف بسیج دانشجویی لازم می‌دانم حضور تمام دانشجویان که همت خود را به کار بسته و در این برنامه‌ها شرکت داشته‌اند و فعالیت زیادی نیز انجام داده‌اند، تقدیر و تشکر کنم.

وی گفت: سه سال پیاپی است که بسیج دانشجویی شهرستان‌های بافت، رابر و ارزوئیه در سطح استان کرمان رتبه‌ برتر است و در این میان اردوهای جهادی هم که عامل جذب جوانان دانشجو به بسیج‌ هستند با درخشش هر چه بیشتر در تابستان‌ها و عید نوروز جلوه‌گری می‌کنند.

رسانه‌ها برای رفع محرومیت تلاش کنند

محمدنبی نجم‌الدینی مسئول اردوهای جهادی بسیج دانشجویی بافت، رابر و ارزوئیه به خبرنگار فارس گفت: در اردوهای جهادی‌ عده‌ای از دانشجویان بسیجی با رها کردن خانه و خانواده‌هایشان با توجه به امکانات کم و دشواری‌هایی که در اعزام و رسیدن به محل‌های محروم وجود دارد در عرصه‌های عمرانی، بهداشتی، آموزشی، فرهنگی و ... به خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی مشغول می‌شوند.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا امید در جامعه تقویت شود و ناامیدی، یأس، کمبودها و نارسایی‌ها برکنده شود و در این راستا برای رفع محرومیت‌زدایی باید رسانه و جهادگران با تعامل مناسب برای رفع محرومیت‌زدایی تلاش کنند.

جواد بهرامی از داوطلبان شرکت در اردوهای جهادی به خبرنگار فارس گفت: اردوهای جهادی یک فرصت برای دادن زکات بدن است، اردوهای جهادی یک فرصت برای فکر کردن درباره خودسازی، خودشناسی و خداشناسی است.

مجتبی قاسمی از داوطلبان شرکت در اردوهای جهادی نیز به خبرنگار فارس گفت: به نظر من کاری که یک جوان ایرانی در قبال کاری که شهدا برای ما انجام دادند، می‌تواند بکند، رفتن به اردوهای جهادی است، اردوهای جهادی انسان را یاد جبهه و خاک سازندگی می‌اندازد.

وی افزود: اردوهای جهادی خاطراتی را برای انسان می‌سازند که با تمام سادگی‌اش بسیار زیبا و به یاد ماندنی است، زمانی که یک پیرزن دعای خیر می‌کند انسان احساس می‌کند که خداوند گناهانش را پاک می‌کند.

.............................

گزارش از علی تقی‌زاده




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :