به دخت

 




باعث کوتاهی عمر

از روایات متعددی که از خاندان عصمت و طهارت (ع) وارد شده، استفاده می‌شود که ثواب و گناه، یک اثر وضعی و طبیعی در زندگی افراد خواهد داشت. زیرا معمولاً کسانی که اهل روابط نامشروع نیستند به نماز و روزه و معنویات بها می‌دهند به طوری که در روح و جسمشان اثر می‌گذارد و از آرامش روحی ویژه‌ای برخوردارند، در نتیجه اگر مسائل دیگری مانند بهداشت جسم و اجتماع را رعایت کنند، از عمر طولانی‌تری برخوردار خواهند بود.

 

 

 

 

و در مقابل افرادی که اهل گناه و معصیت و تجاوز به حقوق دیگران هستند، به خاطر حاکم نبودن آرامش روانی و آینده تاریکی که پیش روی خود تصور می‌کنند، عمر کوتاهی خواهند داشت. 

   بر اساس همین موضوع، امام صادق (ع) فرمود:

«مَن یَمُوتُ بِالذُّنُوبِ اَکثَرُ مِمَّن یَمُوتُ بِالآجالِ وَ مَن یَعیشُ بالإِحسانِ أکثَرُ مِمَّن یَعیشُ بِالأعمارِ.»

کسانی که به خاطر گناهانشان عمرشان کوتاه می‌شود و می‌میرند بیشترند نسبت به کسانی که با مرگ طبیعی و اَجَل معیّن می‌میرند. و کسانی که به خاطر نیکی کردن و کارهای ثواب عمرشان طولانی‌تر می‌شود بیشترند نسبت به افرادی که با عمر طبیعی زندگی می‌کنند.

رسول گرامی اسلام (ص) فرمود:

«اِذا کَثُرَ الزِّنا مِن بَعدی کَثُرَ مَوتُ الفَجأةِ.»

بعد از من زمانی که زنا (و رابطه نامشروع بین زنان و مردان نامحرم) زیاد شد، به دنبال آن، مرگ‌های ناگهانی و سکته هم در جامعه زیاد خواهد شد.

امام رضا (ع) فرمود:

«کُلَّما أحدَثَ العِبادُ مِنَ الذُّنُوبِ ما لَم یَکُونُوا یَعمَلُونَ اَحدَثَ اللهُ لَهُم مِنَ البَلاءِ ما لَم یَکُونُوا یَعرِفُونَ.»

هرگاه مردم مرتکب گناهانی شوند که آن گناهان در جامعه سابقه نداشته است خداوند بزرگ هم بلاهایی برای آنها می‌فرستد که تا آن زمان بی‌سابقه بوده است.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :