به دخت

 




ترویج فرهنگ غربی

در ادامه مباحث گذشته به تعداد ديگري از آثار زيانبار دوستي دختران و پسران اشاره مي كنيم كه عبارتند است از:
از روایاتی که در همین بحث ذکر خواهد شد استفاده می‌شود، در اسلام چیزی به عنوان دوستی بین زنان و مردان نداریم. و این موضوعی است که متأسفانه در اثر دوری از دین و معنویت در جوامع غربی رایج شد.

و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند، در واقع از یک طرف هویت دینی و ملّی خود را از دست داده‌اند و از طرف دیگر به طور ناخودآگاه به طرف فرهنگ غرب و بیگانه نزدیک می‌شوند. و نتیجه آن خواهد شد که عفت و غیرت و مردانگی دفن می‌گردد، و در مقابل گناه و آلودگی و آثار زشت این دوستی‌ها افزایش می‌یابد.
اگر جامعه اسلامی دست از فرهنگ و اصالت مذهبی و ملّی خود بکشد، لازمه آن خواری و ذلّت و سقوط آن جامعه خواهد بود.
حضرت علی (علیه السلام) فرمود:
«لا تَزالُ هذِهِ الاُمَّةُ بِخَیرٍ ما لم یَلبَسُوا مَلابِسَ العَجَمِ وَ یَطعَمُوا اَطعِمَةَ العَجَمِ فَاِن فَعَلُوا ذلِکَ ضَرَبَهُمُ اللهُ بِالذُّلِّ.»
پیوسته امّت مسلمان به راه خیر قدم می‌نهند، تا زمانی که از فرهنگ و آداب و رسوم (مانند پوشیدن لباس و غذا خوردن و ...) کافران تقلید نکنند. و اگر در آداب از بیگانگان پیروی کردند خداوند قادر آنان را ذلیل می‌گرداند.
امام صادق (علیه السلام) فرمود:
«اِنَّهُ اَوحَی اللهُ اِلی نَبَیٍّ مِن اَنبیائِهِ قُل لِلمُؤمَنینَ: لا تَلبِسُوا لِباسَ اَعدائی وَ لا تَطعَمُوا مَطاعِمَ اَعدائی وَ لا تَسلُکُوا مَسالِکَ اَعدائی، فَتَکُونُوا اَعدائی کَما هُم اَعدائی.»
خداوند به یکی از پیامبران وحی کرد که به مؤمنان بگو که در لباس، خوراک و آداب و رسوم، دشمنان خدا را سرمشق قرار ندهید که اگر چنین کنید شما هم مثل آنان دشمنان خدا محسوب می‌گردید.
رسول خدا (ص) فرمود:
«لَیسَ مِنّا مَن تَشَبَّهَ بِغَیرِنا.»
کسی که خود را شبیه غیرمسلمانان کند، از ما نیست.

دلسردی نسبت به تشکیل خانواده
حضرت علی (ع) فرمود:
«اَلعَینُ زائِدُ الفِتَنِ.»
چشم، پیشوا و سردستۀ تمام فتنه‌ها است.
حضرت علی (ع) فرموده است:
«اَلعُیُونُ مَصائدُ الشَّیطانِ.»
دیدگان انسان از دام‌های شیطان است.
اگر این دوستی‌های غرب‌گونه رایج گردید، به طور کلی اساس خانواده متلاشی خواهد شد. وقتی چشم‌چرانی و دوستی به صورت یک عادت درآمد، طبیعی است که هر دختری بعد از مدتی برای دوست پسرش آن جاذبه روزها و ماه‌های اول را نخواهد داشت.
لذا آن جوان به محض دیدن دختر و دوست جدیدی، آن دختر اولی را به بهانه‌های مختلف رها می‌سازد و به دنبال دومی می‌رود. زیرا وقتی ایمان و اعتقادی در کار نبود، معلوم است که چنین جوانانی هر روز خواهان دختران متنوع هستند، و هر کدام را با خدعه و نیرنگ فریب می‌دهند و بعد از مدتی رها می‌کنند. و دیگر دنبال تشکیل خانواده نمی‌روند و تن به قبول مسؤولیت نمی‌دهند و دائم از ازدواج فرار می‌کنند.
ادامه دارد…




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :