به دخت

 




چگونه یک خانه آشفته را مرتب کنیم؟

تمیز و مرتب بودن خانه، تاثیر زیادی بر آرامش اهل خانه دارد. همه دوست دارند در محیطی تمیز، مرتب و آرام زندگی کنند...اما هر چقدر هم برای تمیزی خانه تلاش کنید، باز هم سروکله به هم ریختگی در گوشه و کنار خانه پیدا میشود.

 به کار بردن این راه حلها به شما در از بین بردن به هم ریختگیهای روزمره خانگی کمک میکند.فضای کافی برای آویزان کردن حوله ها ندارید؟به جای استفاده از آویز حوله از جالباسی استفاده کنید. با قرار دادن یک جالباسی کنار دیوار بدون نیاز به فضای افقی جای بیشتری برای آویزانکردن حولهها خواهید داشت و به علاوه به این شیوه حولهها روی هم قرار نمیگیرند و زودتر خشک میشوند.جاکفشی و کمدتان خیلی شلوغ است؟کفشهایتان را در یک جاکفشی از جنس پلاستیک شفاف قرار دهید. با این اقدام به راحتی میتوانید کفش مورد نظرتان را پیدا کنید. همچنین میتوانید کفشها را در جعبه خودشان نگهدارید و روی جعبه رنگ و مدل کفش را بنویسید تا بدون نیاز به باز کردن در جعبه بدانید کدام کفش در آن قرار دارد.کودکتان لباسهایش را به جالباسی آویزان نمیکند؟شاید کودکتان به خاطر اینکه جالباسی در ارتفاع بالایی قرار دارد لباسهایش را به آن آویزان نمیکند. یک جالباسی دیگر در ارتفاع پایین جالباسی خودتان نصب کنید اینطوری هم کودکتان میتواند لباسها و کیفش را به راحتی آویزان کند و هم برای لباسهای خودتان فضای بیشتری خواهید داشت.فضای کافی برای نگهداری لباسهایتان ندارید؟از یک سبد بزرگ استفاده کنید. با این کار، فضای کم کمدها و کشوها برای لباس را جبران خواهید کرد. یک سبد چوبی بزرگ با در صاف به راحتی تعداد زیادی لباس و عرقگیر و ژاکت را در خودش جا میدهد و گاهی هم میتوانید از این سبد به عنوان میز استفاده کنید.روزنامه و مجله از سر و کول خانهتان بالا میرود؟!برای رفع این مشکل از جامجلههایی که انواع مختلفش در فروشگاههای وسایل خانگی وجود دارد و خودتان هم میتوانید بدوزید، استفاده کنید. با استفاده از پیچ و گیره آن را پشت در و یا کنار کتابخانه نصب کنید. اینطوری مجله ها به راحتی در دسترستان هستند و دیگر جلوی دست و پا نیستند.کابینتهای آشپزخانه تان چندان بزرگ نیستند؟به کابینت آشپزخانه، طبقه اضافه کنید. اگر دیوارها و سطوح افقی با جعبه ها و قوطیها شلوغ شده است از در کابینتها استفاده کنید. یک طبقه کوچک روی در آویزان کنید و وسایلی مانند نمک و ادویهها و روغن که بیشتر از آنها استفاده میکنید در آن قرار دهید.شامپوها و نرم کننده ها و وسایل اضافی، حمامتان را زیادی شلوغ کرده؟

تنها وسایل مورد نیاز خودتان را در حمام بگذارید. یک سبد برای مهمانها انتخاب کنید و شامپوها و نرم کنندههای اضافه را در آن قرار دهید تا وقتی مهمان به خانه می آید از آن استفاده کنید. وسایل اضافهای که هیچوقت از آنها استفاده نمیکنید را هم دور بیندازید.خانه تان پر از کاتالوگ شده؟از یک پوشه بزرگ استفاده کنید و کاتالوگها را در آن قرار دهید. بهتر است از پوشه های کشویی و آکاردئونی استفاده کنید. کاتالوگها را بعد از دو ماه دور بیندازید. میتوانید آدرس وب سایت شرکت تولیدکننده را یادداشت کنید و هر بار که قصد سفارش و خرید محصول را داشتید از این طریق اقدام کنید.جای کافی برای جا دادن لباسهای فصل گذشته ندارید؟از کیسه های وکیوم استفاده کنید تا بتوانید تعداد زیادی لباس را در فضایی کوچک قرار دهید اینطوری، لباسها از گرد و خاک و حشرات هم در امان میمانند

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :