به دخت

 




آشپزخانه «OPEN» غیر اسلامی است

به گزارش مرکز خبر حوزه، حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی، در دیدار اعضای کمیته تخصصی شهرسازی سازمان نظام مهندسی کشور فرمودند: ... ساختن خانه های دارای آشپزخانه های به اصطلاح "open"که صاحب‌خانه و میهمان نتوانند به درستی رعایت حجاب را کنند و نتوانند خود را حفظ کنند، اسلامی نیست.

 

 

معظم له تصریح کردند : خانه باید طوری بنا شود که اهل خانه از درون و بیرون دارای حجاب باشند، لذا مکانی که میهمان در آن مستقر می شود باید از جای صاحب خانه مستور باشد.  

حضرت آیت الله جوادی آملی ابرازداشتند: نمای بیرون منازل نیز باید طوری طراحی شود که نه بر دیگر منزل ها اشراف داشته باشد و داخل آن نیز برای اطرافیان نمایان نباشد.  

ایشان افزودند: منازل در غرب دیوارخاصی نداشته و بیشتر از طریق نرده از یکدیگر جدا می شوند و این به دلیل آن است که آن ها منزل را آسایشگاهی به جای پرورشگاه می پندارند.

* در ساخت منازل اتاقی به عنوان مصلی ساخته شود

مفسر قرآن کریم ادامه دادند: دیوار مناسب می تواند در معماری اسلامی آزادی لازم را به میهمان و صاحب خانه بدهد. ایشان بر ساخت و ساز اتاق های منازل به طوری که مقابل قبله باشد تاکید کردند ویادآور شدند :در معماری های اسلامی طوری از زمین بهره برداری شود که اتاقی را به عنوان مصلا که دارای قرآن و فرشی پاک و طاهر باشد بسازند تا مکانی مناسب برای رفع حاجت مردم به درگاه خدا باشد.

ایشان خاطر نشان کردند: مرگ از پوست در آمدن است ، انسان مرگ را می میراند و در صحنه مصاف با آن پیروز است لذا یک موجود ابدی باید کارهای ابدی انجام دهد و همین است که باید اتاقی به عنوان مصلا در منازل پیش بینی شود...

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :