به دخت

 




در اشتغال زنان افراط و تفریط صورت گرفته‌است

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما باید در جهت گیری‌هایمان ضمن آرمان‌گرایی،‌واقع گرا باشیم. زنان در جامعه ما از جایگاه بالایی برخوردار هستند و در مسئولیت‌های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی طبق قانون اساسی در مقررات کشور دخالت دارند اما در این حضور کج‌فهمی‌هایی ایجاد شده و در بحث اشتغال زنان افراط و تفریط صورت گرفته است.

 

وی افزود: حاکمیت برای اشتغال زنان باید به گونه‌ای برنامه ریزی کند که زنان ما جذب مشاغلی شوند که با فطرت و توانمندی‌ آنها هم‌خوانی داشته باشد.در این صورت بانوان زود فرسوده نشده و نشاط خود را از دست نخواهند داد. 

آلیا تاکید کرد: زنان به جای اینکه به سمت مشاغل خدماتی بروند باید جذب مشاغل تخصصی شوند؛ البته کم‌کم دارد روی مشاغل تخصصی سرمایه‌گذاری می‌شود.

این نماینده مجلس درباره حمایت‌های ضروری از بانوان شاغل گفت: بحث دور کاری زنان باید جدی شده و مرخصی شیردهی افزایش پیدا کند؛ همچنین بانوان شاغل بعد از اتمام مرخصی زایمان باید بتوانند دوباره به محیط کار برگردند.

وی با بیان اینکه جمعیت زنان شاغل کمتر از زنان خانه‌دار بوده و هنوز به 20 درصد نرسیده است خاطرنشان کرد: علاوه بر اینکه مسئولان باید برای زنان شاغل تسهیلاتی را در نظر بگیرند،‌حمایت زنان خانه‌دار نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. در مجلس هشتم قانون مشاغل خانگی تصویب شده اما تنها محدود به کارهای هنری است؛ از این رو در این قانون باید انعطاف ایجاد شده و فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقی بانوان خانه‌دار نیز شامل قانون حمایت‌های مشاغل خانگی قرار بگیرد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :