به دخت

 




وقف یک میلیارد ریالی برای تسهیل در ازدواج جوانان

حجت‌الاسلام محمد نوروز‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس اظهار داشت: برای حمایت از ازدواج جوانان و تشویق آنان به تشکیل زندگی مشترک، سازمان اوقاف، موقوفاتی را که با نیت ازدواج جوانان وقف می‌شود ساماندهی می‌کند. اگر موقوفه، ملک مسکونی یا تجاری باشد، عواید آن طبق نیت واقف در راستای تسهیل در ازدواج مصرف می‌شود.

 

وی ادامه داد: در زمینه ازدواج جوانان اولویت‌های ما تهیه جهیزیه و برگزاری مراسم ازدواج است که طبق بررسی کارشناسان به زوجینی که توان مالی کمی دارند پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تنها در غرب تهران 20 موقوفه درباره ازدواج جوانان وجود دارد خاطرنشان کرد: در غرب تهران در حال حاضر 20 موقوفه در حوزه ازدواج جوانان وجود دارد که برخی از آنان چند نیتی بوده و علاوه بر نیت واقف در حوزه ازدواج، مراسم‌های مذهبی و غیره را نیز شامل می‌شود. اما 5 موقوفه به طور خاص و فقط با نیت ازدواج جوانان وقف شده است.

وی ادامه داد: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور موقوفات مطلقی را نیز که زمینه مصرف آن بر عهده اوقاف گذاشته شده در بخش تسهیل در ازدواج هزینه می‌کند.

نوروز‌پور خاطر نشان کرد: البته اگر زوجینی که تحت حمایت کمیته امداد یا سایر موسسات خیریه هستند اما حمایت‌های دریافت شده برای ازدواج آنها کافی نیست می‌توانند با نظر کارشناسان از کمک‌های موقوفات با نیات واقف در زمینه ازدواج بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه غرب تهران از وقف ملک مسکونی به ارزش یک میلیارد و 800 میلیون ریال در موضوع ازدواج جوانان خبر داد و گفت: به تازگی ملک مسکونی با نیت ازدواج به ثبت رسیده که به زودی از طریق مزایده به اجازه رفته و هزینه ان برای ازدواج جوانان مصرف خواهد شد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :