به دخت

 




چگونه شوره سر را از بين ببريم؟

شوره سر يک اختلال شايع بوده که سبب خارش سر هم مي شود. اگر چه شوره سر، يک اختلال تهديد کننده زندگي شخص نمي باشد، ولي ممکن است به صورت دائمي وجود داشته باشد و فرد را آزار دهد.

در صورت بروز اين مشکل شما دو راه پيش روي خود داريد:

يکي اين که با درمان هاي گران قيمت نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنيد.

دوم اين که مي توانيد با راه هاي طبيعي و کم هزينه، آن را درمان کنيد.

راه هاي طبيعي درمان شوره سر:

1- هر روز موهاي خود را شانه بزنيد. با شانه زدن، گردش خون را در ريشه هاي موي خود تسريع مي بخشيد. سر خود را خم کنيد و از پشت گردن تا بالاي موهاي خود را شانه کنيد. بلافاصله بعد از شانه زدن با انگشتان، پوست سر خود را ماساژ دهيد تا به تسريع گردش خون کمک کنيد.

2- سر خود را هميشه تميز نگه داريد. سرکه رقيق شده با مقداري آب را روي سر خود بريزيد و با پارچه سر خود را ببنديد. اگر ترجيح مي دهيد که سوزش را احساس نکنيد مي توانيد از روغن نارگيل به جاي آن استفاده کنيد. پس از قراردادن روغن نارگيل بر روي سر، با انگشتان خود، سر را ماساژ دهيد و يا شانه بزنيد. بعد از 10 تا 15 دقيقه، سر خود را با آب داغ (در حدي که نسوزيد) بشوييد.

3- عادات غذايي خود را اصلاح کنيد. اگر شما از درون سالم باشيد، بايد بدن شما از بيرون هم نشانگر سلامت درون شما باشد. با مصرف ميوه و سبزيجات به ميزان لازم، شوره سر تحت کنترل درمي آيد.

4- بعد از زدن شامپو، در مرحله آخر آبکشي، موهاي سر خود را با مخلوط آب و يک قاشق غذاخوري آبليمو بشوييد. اين کار نه تنها از بروز شوره جلوگيري مي کند، بلکه درخشندگي خاصي به موهاي شما خواهد داد.

5- اگر از شوره سر خود شديداً رنج مي بريد و مقدار آن بسيار زياد است، مي توانيد از اين درمان ها در طول شب بهره ببريد.

قبل از خوابيدن، سر خود را به روغن بچه آغشته کنيد. سر خود را با روسري ببنديد تا بالش کثيف نشود. صبح روز بعد سر خود را با شامپو بشوييد. اين کار را تا از بين بردن کامل شوره سر ادامه دهيد.

روش ديگر اين است که يک قاشق غذاخوري روغن زيتون را با يک قاشق غذاخوري آبليمو مخلوط کرده و آن را قبل از خوابيدن، روي سر خود بماليد. با پارچه سر خود را پوشانده و بخوابيد. فردا صبح، سر خود را با شامپو بشوييد.

6- اضطراب و استرس از جمله عوامل مهم در بروز شوره سر هستند. لذا با حفظ آرامش، به رفع شوره سر خود کمک کنيد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :