به دخت

 




اُنس با قرآن

زندگی با قرآن شیرین است، زیبا و دلنشین، همراه با آرامش، در صورتی که تمسک به آن باشد و از آن بهره‌مند شوید.

قرآن، راهنمای انسان‌ها است و تمامی برنامه‌های زندگی بشر در آن بیان شده است و با ورود قرآن به زندگی زوجین و اُنس گرفتن با آن، تمامی مشکلات زندگی برطرف خواهد شد.

قرآن، به زندگی آرامش می‌بخشد و برای سعادت و خوشبختی انسان‌ها برنامه‌ای جامع دارد. به طوری که حضرت علی (علیه السّلام) می‌فرماید:

«آگاه باشید! همانا این قرآن پنددهنده‌ای است که نمی‌فریبد؛

و هدایت‌کننده‌ای است که گمراه نمی‌سازد؛

و سخنگویی است که هرگز دروغ نمی‌گوید؛

کسی با قرآن همنشین نشد مگر آن که بر او افزود یا از او کاست، در هدایت او افزود و از کوردلی و گمراهی‌اش کاست.

پس درمان خود را از قرآن بخواهید، و در سختی‌ها از قرآن یاری بطلبید که در قرآن درمان بزرگ‌ترین بیماری‌ها یعنی، کفر و نفاق و سرکشی و گمراهی است، پس به وسیله قرآن خواسته‌های خود را از خدا بخواهید، و با دوستی قرآن به خدا روی آورید، و به وسیله قرآن از خلق چیزی نخواهید، زیرا وسیله‌ای برای تقرّب بندگان به خدا، بهتر از قرآن وجود ندارد. آگاه باشید، که شفاعت قرآن پذیرفته، و سخنش تصدیق می‌گردد، آن کسی که در قیامت، قرآن شفاعتش کند بخشوده می‌شود، و آن کس که قرآن از او شکایت کند محکوم است، ... همانا خداوند سبحان کسی را به چیزی چون قرآن پند نداده است، که قرآن ریسمان استوار خدا، و وسیله‌ای ایمن‌بخش است. قرآن بهار دل، و چشمه‌های دانش است، برای قلب جلایی جز قرآن نميتوان یافت، به خصوص در جامعه‌ای که بیداردلان درگذشته و غافلان و تغافل‌کنندگان حضور دارند.»

و نیز فرمود: «همانا قرآن دارای ظاهری زیبا و باطنی ژرف و ناپیدا است، مطالب شگفت‌آور آن تمام نمی‌شود، و اسرار نهفته آن پایان نمی‌پذیرد و تاریکی‌ها بدون قرآن برطرف نخواهد شد.»

همسران عزیز! دستورهای جان‌بخش قرآن کریم، همه زوایای زندگی شما را در بر گرفته و آن چه را که در مسیر تکاملی خویش بدان نیازمند هستید، در اختیار شما می‌گذارد. با تمسک به کتاب خدا و بهره‌مندی از آن، که راهنمای تمامی بشر است، می‌توانید زندگی شیرینی داشته باشید و با انس به آن، راه سعادت و تکامل را طی کنید.شما براي شروع انس با قرآن ميتوانيد با يك برنامه ريزي بسيار  ساده شروع كنيد قرار بگذاريد كه هر شب يا هر زماني كه در كنار هم هستيد يك يا چند آيه قران را با هم ابتدا بخوانيد سپس ترجمه اش را مرور كنيد و در انتها راجع به آن آيات با هم صحبت و تبادل نظر كنيد. يا تفسيرش را بخوانيد و در دفعات بعد آيات قبلي را نيز مرور كنيد و اگر علاقه مند بوديد از هم بپرسيد. براي يافتن بهترين روش ميتوانيد از همسرتان نيز كمك بگيريد.

 



نظرات ارسال شده
پروانه
چهارشنبه 26 مهر 1391


میتونید مواردی از آیات رو که راهنمای زندگیه بیارین


0
0
مكنوليا
سه شنبه 14 شهریور 1391


ماه رمضان اصلا روزه نگرفتيم چند روزيه من و همسرم توبه كرديم نيت كرديم نماز بخونيم همسرم ازم خواسته روزي چند آيه قران بهش ياد بدم دعا كنيد فراموشمون نشه.ممنون خيلي عالي بود.


0
0
آرزو
یکشنبه 22 مرداد 1391


با تشكر از مطالب زيباي شما ،بهتر نبود با آوردن مثال از زندگي زوج هاي كه با انس با قرآن به آرامش رسيدند اين مطلب بيان مي شد.


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :