به دخت

 




نوشیدنی های ماه رمضان

نوشیدنی های ماه رمضان

 

 

 

خاکشیر یخ مال

نکته تغذیه‌ای: این نوشیدنی چون حاوی آبلیمو، گلاب و خاکشیر می‌باشد برای رفع گرمازدگی و ایجاد شادابی در فصل گرما مناسب می‌باشد.

مواد لازم:

خاکشیر ۵۰ گرم

عسل یا شکر یا سنکجبین ۴ قاشق غذاخوری

یخ خرد شده به میزان لازم

آبلیمو و گلاب در صورت دلخواه

روش تهیه:

خاکشیر را با آب سرد خیس کنید سپس چند بار آن را شسته تا شن‌ریزه‌های آن از بین برود و خوب تمیز شود؛ سپس با عسل و یا سکنجبین یا شکر آن را کمی شیرین نمایید یخ را خرد کنید و داخل آن بریزید و میل کنید اگر از شکر و یا عسل استفاده شود می‌توانید مقداری گلاب و آبلیمو به شربت اضافه نمایید

 

نکات مربوط به تهیه خاکشیر یخ مال با زعفران و گلاب

برای شستن خاکشیر آنرا در یک ظرف نسبنا بزرگ بریزید و بعد مقدار زیادی آب به آن اضافه  کنید . در حالتی که   ته نشین میشود آب ان را خالی کنید و دوباره آب بریزید و این کار را چندین بار تکرار کنید تا ریگ و برگ هایش خارج شوند .

برای تهیه ی شهد،کمی شکر و آب را بجوشانید و شهد درست کنید میزان شکر این شربت به تمایل شما بستگی دارد

 


 

شربت گلاب

 

مواد لازم براي 8-10 ليوان.
شکر: 6 پيمانه
آب: 3پيمانه
گلاب: 1پيمانه

روش تهيه:
6پيمانه شکر را با 3 پيمانه آب در قابلمه بريزيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا شکر کاملاً حل شود و چند جوش بزند ولي قوام آمدن آن لازم نيست. سپس گلاب را بيفزائيد. چنانچه دوست داشته باشيد،. اگر زياد شيرين شد، مقداري آب به آن اضافه کنيد و آن را ميل نمائيد.
يادآوري:
گلاب يکي از بهترين پاک کننده ها و ماسک هاي طراوت پوست مي باشد. براي پاک کردن آلودگي و چربي هاي پوست، مي توان با پنبه تميز آغشته به گلاب، صورت را تميز کرد.
منبع: مجله آشپزباشي شماره

 

شربت بیدمشک:


مواد اولیه  

شكر يك پيمانه
آب دو پيمانه
عرق بيدمشك نصف پيمانه

 

روش تهیه

آب را درون قابلمه‌اي ريخته، روي حرارت مي‌گذاريم وقتي كه آب به جوش آمد شكر را به آن اضافه كرده و مي‌گذاريم تا دو دقيقه بجوشد، سپس آن را از روي حرارت بر مي‌داريم تا سرد شود. بعد آب، شهد و عرق بيدمشك را به ميزاني كه دلخواه شماست مخلوط كرده، مي‌توانيد در پايان كمي هم گلاب و زعفران به شربت اضافه كنيد تا خوش عطرتر شود .

 

 

چای با گلاب


مواد لازم:
▪ چای کیسه ای=۲ عدد
▪ هل=نصف قاشق غذاخوری
▪ گلاب=۱ قاشق غذاخوری
▪ شکر=۲ قاشق غذاخوری
▪ آب=۴ لیوان


 طرز تهیه:

آب را روی آتش می گذاریم تا جوش بیاید و در حالی که آب در حل جوشیدن است شکر+چای کیسه ای را به آن اضافه می کنیم.سپس هل و گلاب را به چای اضافه نموده و بعد از ۱۵ دقیقه میل می کنیم.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :