به دخت

 




خريد لباس عيد

چند نکته اساسی برای خرید لباس های خوب:

قیمت هر لباسی را چندعمل  اصلی تعیینمی‌كند: كیفیت پارچه، طراحی لباس و كیفیت دوخت آن. پس از در نظر گرفتن این چندعامل، تازه باید این سوالات اساسی را از خود بپرسید: اول اینكه آیا این لباس، هرچند هم خوب و عالی، از نظر قیمت با درآمدخانواده تناسب دارد یا نه؟ و دیگه اینكه: آیادر این لباس احساس راحتی می‌كنم؟

 

لباس یعنی پارچه. پس، قبل از خرید لباس،  جنس پارچه را بررسی كنید و ببینید كه آیا چیزی هست كه بتوانید بدون زحمت زیاد، ازپس نگه‌داری،‌ شستشو و اتو كردنش برآیید یا نه. پارچه را دقیق لمس كنید. جنس آنباید طوری باشد كه پوست‌تان چه از داخل چه از خارج با آن مشكلی نداشته باشد. تكه‌ایاز پارچه را در مشت بگیرید و فشار دهید و ببینید به چه میزان و با چه سرعتی چروكمی‌شود. پارچه‌های كتان،‌‌ نخی، ابریشم و ابریشم مصنوعی ممكن است آب بروند، لَختشوند، رنگشان برود یا رنگ پس بدهند.


لباس های با كیفیت معمولا دكمه‌های خوبیدارند. جا دكمه‌ای‌ها نیز می‌تواند شاخص خوبی برای شناسایی یك لباس با كیفیت باشد. به درزهای لباس هم دقت كنید. درزهای عریض شاخص یك لباس خوب، و درزهای خیلی باریك،نشان دهنده كیفیت پایین لباس است.

 

تزیینات و آرایه‌های لباس باید با رعایتتمام جزییات، پرداخت شده باشد. استفاده از مقوا و یا پلاستیك‌های نرم در قسمت كمرلباس یا شلوار به جای طلق، نشان‌دهنده كیفیت پایین كار است. قسمت‌های توگذاشتگی لباس خصوصا شلوار بایدعریض بوده و ترجیحا با دست دوخته شده باشد، به آستر لباس توجه کنید که شاخص مهمی برای کیفیت لباس است .

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :