به دخت

 




از 1300 سال پیش

رسول اکرم (صلی الله علیه و آله): بهترین فرزندان شما، دختران هستند.و نیز فرمودند: دختران، حسنه و پسران، نعمت‌اند. از نعمت، سؤال می‌شود و بر حسنه، ثواب داده می‌شود. و نیز فرمودند: خداوند تبارک و تعالی به زنان، مهربان‌تر از مردان است. هیچ مردی نیست که زنی [از محارم خود] را خوشحال سازد، مگر این که خداوند متعال در روز قیامت او را شادمان گرداند.

 

نقل است که هنگامی که فاطمه (علیها السلام) بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) وارد می‌شد، پیامبر (صلی الله علیه و آله) پیش پای او قیام می‌کرد و او را می‌بوسید و در جای خود می‌نشاند و نیز نقل است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) صورت و دست و نیز زیر گلوی حضرت فاطمه (علیها السلام) را می‌بوسید و می‌فرمود: «فِداهَا ابُوهَا؛ پدرش به فدایش باد.»


طبق تفسیر بیشتر مفسّران قرآن کریم سوره‌ی کوثر به یُمن وجود حضرت فاطمه زهرا (علیها السلام) بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) نازل شده و آن جا که می‌فرماید: «ما تو را [چشمه‌ی] کوثر دادیم» کوثر به معنای خیر کثیر و منظور از آن دختر پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) است. قرآن کریم به صراحت زنده به گور کردن دختران را گناهی نابخشودنی اعلام می‌کند و به این گونه بر رایج‌ترین رسم مردم آن سرزمین در آن زمان، خط بطلان می‌کشد و در واقع می‌توان گفت این آیه، اولین لایحه‌ی دفاع از حقوق زن در اسلام است: «کسانی که از روی بی‌خردی و نادانی فرزندان خود را کشتند و آنچه را خدا روزی‌شان کرده بود از راه افترا به خدا حرام شمرده‌اند، سخت زیان کردند، آنان به راستی گمراه شده و هدایت نیافته‌اند.»

 

 



نظرات ارسال شده
اکرم
یکشنبه 12 شهریور 1391


فکر کنم این مطلب شما هم سال 1300 نوشته شده چون من هر وقت میام هست!!!


0
0
اکرم
یکشنبه 12 شهریور 1391


فکر کنم این مطلب شما هم سال 1300 نوشته شده چون من هر وقت میام هست!!!


0
0
سوده
چهارشنبه 18 مرداد 1391


خيلي باحالي! عنوانت باحاله چي فكر ميكردم چي بود و چي شد؟


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :