به دخت

 




ضرورت ،اهداف و فواید ازدواج

- نیاز به همسر امری است فطری که همه در وجود خود احساس می‌کنند و ازدواج پاسخگویی به این نیاز، می‌باشد.

- بقای نسل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است اما نسلی مایه‌ی افتخار، برکت و کرامت انسان می‌شود که از ازدواج‌های حلال و سالم حاصل شود پس حس زیبای پدر و مادر شدن را با ازدواج تأمین کنید.

- با متعهد شدن دو نفر نسبت به هم و تأمین نیازهایشان در سایه ازدواج زمینه‌ی انحراف‌ها و به تبع فساد حاصل از آن از بین می‌رود.

- خلأ عاطفی و تنهایی خاصی که فرد با وجود داشتن پدر و مادر و در کل خانواده و یا حتی دوستان صمیمی، آن را احساس کرده و رنج می‌برد تنها با وجود همسر پر می‌شود.

- آرامش حاصل از تشکیل خانواده با رشد عواطف و احساسات، خارج شدن روح از هیجانات و سختی‌های ناشی از دوران تجرد و امنیت روحی صورت می‌گیرد.

- پله‌های خوشبختی و سعادت و رسیدن به آرامش را با ازدواج آغاز و در سایه آن دنبال کنید.

- در سایه آرامش حاصل از ازدواج، رشد و کمال انسانی، افزایش ایمان و ظهور و شکوفایی استعدادها ممکن می‌شود.

- در پرتو ازدواج، تقویت بنیه‌ی اقتصادی، خوداستقلالی اقتصادی، تکثیر ثروت، ایجاد انگیزه به کار، تلاش بیشتر، توسعه و برکت رزق، مشارکت دیگران در تعاون و رشد اقتصادی زوجین حاصل می‌شود.

- ازدواج نه تنها موجب دور شدن فرد از انجام عبادات و حالات معنوی نمی‌شود بلکه با تأمین نیازهای جسمی و روحی، فرد را از آشفتگی و پریشانی‌های ذهنی دوران تجرد رهایی داده و موجب بهبود کیفیت عبادات او می‌گردد. یکی از برکات ازدواج ایجاد تعادل روحی و دور شدن از حالات کاذب عرفانی است.

- تشکیل خانواده برای زن و مرد، قیام به ادای حقوق متقابل و تحمل مشکلات تربیتی کودک و تلاش صادقانه برای مدیریت و سامان‌بخشی زندگی، در حکم جهاد فی سبیل الله است و پاداش جهاد بر آن مقرر شده است.

- در روایتی از حضرت رسول اکرم (ص) آمده است: کسی که خدا به او قلبی شاکر و زبانی مشغول به ذکر حق و همسری باایمان که او را در امور دنیا و آخرت یاری کند ببخشد، نیکی دنیا و آخرت را به او داده و از عذاب آتش بازداشته می‌شود.

امام علی (ع) فرمودند: جهاد زن این است که خوب شوهرداری کند.

- رسول خدا (ص) می‌فرمایند: از خوشبختی مرد مسلمان این است که فرزندش شبیه او باشد و زنی زیبا و متدین، مرکبی راهوار و مسکنی وسیع داشته باشد.

 

 



نظرات ارسال شده
Dgtgjdg
چهارشنبه 28 تیر 1391


That's a koniwng answer to a difficult question


1
3

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :