به دخت

 




ملاک‌های انتخاب همسر- همتایی در سن

تناسب میان زن و مرد، آن دو را از نظر نیازها و علاقه‌ها به هم نزدیک می‌کند و طبیعتاً در چنین شرایطی توقعات و انتظاراتشان از یکدیگر نیز واقع‌بینانه‌تر خواهد بود. زندگی زناشویی به خصوص تمایلات جنسی مشابه، بیشتر در زن و مردی که از لحاظ سنی با یکدیگر تناسب داشته باشند، وجود خواهد داشت و زن و مرد بهتر می‌توانند به نیازهای طبیعی یکدیگر پاسخ دهند.

اما با توجه به متغیرهای گوناگون، نمی‌توان عدد مشخصی را به عنوان سن مطلوب ازدواج تعیین کرد. البته دخترها به طور متوسط 2 تا 3 سال زودتر از پسرها بلوغ جنسی را تجربه می‌کنند. بنابراین بهتر است که پسر حداقل 2 تا 3 سال بزرگتر از دختر باشد. هرچند گاه تفاوت سن بیشتر یا کمتر از این مقدار اگر زیاد نباشد، در صورت همتایی در سایر موارد تأثیر نامطلوب در زندگی نخواهد گذاشت.

در ارتباط با موضوع همتایی در سن نکات زیر قابل توجه است:

1) فرصت مطلوب برای فرزندآوری از جمله ملاحظات مربوط به سن خانم‌ها به هنگام ازدواج است. مناسب‌ترین دوره‌ی فرزندآوری در حدود سنین  20 تا 35 سال، با رعایت فواصل بارداری است.

2) اگر تفاوت سن زن و شوهر زیاد باشد و حدود 15-10 سال فاصله سنی داشته باشند، باید به موضوع رضایت‌مندی جنسی زوجین در طول زندگی زناشویی در سال‌های آتی توجه داشت.

یکی از دلایلی که بر تناسب سن تأکید می‌شود، این است که این تناسب باعث می‌شود زوجین مشکلات کم‌تری با هم داشته باشند. اگر زن و مرد تناسب سنی داشته باشند و از جهت تجربه در زندگی و فهم اجتماعی نیز متناسب باشند، می‌توانند یکدیگر را بهتر درک کنند و در اداره‌ی زندگی و حل مشکلات به تفاهم برسند.

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :