به دخت

 




تزیین مبل و پرده با پارچه‌های هماهنگ

زیباسازی خانه صرفاً با خرید اجناس لوکس و گران‌قیمت میسر نمی‌شود، برای این کار تنها کافی است قدری اعمال سلیقه کنید و با کمی حوصله و ابتکار و صرف اندکی وقت، خانه‌ی خود را به زیباترین شکل و طرح ممکن درآورید. در اینجا با معرفی یک کار ابتکاری و جدید به شما در تحقق این امر کمک خواهیم کرد. برای این کار چنانچه دیواره‌های خانه‌ی شما سفیدرنگ و ساده هستند، می‌توانید با انتخاب پرده و رومبلی‌های رنگی محیط خانه‌تان را گرم و شاد کنید.

 

اسکلت اولیه‌ی مبل چندان مهم نیست، شما می‌توانید برای این کار یک مبل چوبی و یا فلزی ساده تهیه کنید، حالا نوبت انتخاب رنگ‌های مورد علاقه‌ی شما است که البته با محیط اطراف هم هماهنگی‌های لازم را داشته باشد. پس نگاهی به رنگ کفپوش‌ها بیندازید. رنگ انتخابی شما باید با رنگ کف زمین‌ها همخوانی داشته باشد.

نکتۀ بعدی آن که رنگ انتخابی باید با اسکلت و با بدنه مبل هم هماهنگ باشد، پس شما می‌توانید پارچه‌ای متشکل از چند رنگ انتخاب کنید، آن را دور یک ابر با ضخامت موردنظرتان بدوزید. حتماً بهتر است در یک طرف درز ابر زیپ بگذارید تا شستشوی آن راحت باشد. حال پارچه‌های رنگی دیگری از میان رنگ‌های موجود روی تشک مبل انتخاب کنید و از آنها چند کوسن رنگی درست کنید و روی مبل خود قرار دهید. با این کار جلوه‌ی بیشتری به مبل می‌دهید.

مرحله‌ی بعدی انتخاب پرده است، برای این کار تنها کافی است یکی از بهترین رنگ‌های موجود در روی تشک مبل را انتخاب کنید و از آن پرده‌ی ساده‌ای تهیه کرده و از در ورودی و یا پنجره‌ها آویزان کنید.

فقط توجه داشته باشید از آنجا که روی مبلی شما شامل چند رنگ شاد است، باید پرده‌ی انتخابی شما ساده و بدون طرح و نقش باشد. ضمناً رنگ دیوارها هم ساده، بوده و از فرش‌ها و قالیچه‌های تک و ساده استفاده شود. اگرچه نیازی نیست تا در کنار و یا زیر چنین مبل‌های شاد و شلوغی فرشی پهن شود. شما می‌توانید تنها با قرار دادن یک میز شیشه‌ای یا میزی که از جنس بدنه‌ی مبل شما باشد، به محیط خانه زیبایی ببخشید.

 

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :