به دخت

 




به طرز صحیح تنفس کنید

تنفس مهم‌ترین عملی است که ما در زندگی خود انجام می‌دهیم. درست نفس کشیدن و در هوای پاک تنفس کردن، انرژی حیاتی بدن را افزایش می‌دهد و اکسیژن را به سلول‌ها که کوچک‌ترین اجزای سازنده‌ی بدن ما هستند می‌رساند و بدین وسیله انرژی موردنیاز بدن را برای داشتن عمر طولانی تأمین می‌کند.

تقریباً بیش‌تر مردم درست تنفس نمی‌کنند یعنی ما به علت شکل گرفتن وضعیت غلط بدن در نتیجه‌ی بد نشستن و راه رفتن، بی‌تحرکی و سهل‌انگاری، عادت کرده‌ایم که به طور سطحی تنفس کنیم. در این حالت از تنفس فقط قسمت‌های فوقانی و میانی ریه‌ها حرکت می‌کنند و یک‌سوم تحتانی آن در اثر عدم تحرک، کارایی خود را از دست می‌دهد و بدون استفاده می‌ماند.

فقط از طریق تنفس شکمی ریه‌ها به بهترین نحو از هوا پر می‌شوند، شبکه‌های مویرگ‌های خونی را گسترده‌تر می‌کند و این رگ‌های کوچک اکسیژن را بهتر به بدن می‌رسانند و دی اکسید کربن را به طور کامل به بیرون می‌راند.

پیش از هر کار نفس عمیق بکشید. شاید پند و اندرزهای مادربزرگ‌ها را به خاطر داشته باشید که از روی تجربه می‌گفتند: قبل از انجام هر کار دشوار و یا در تمام شرایط ناراحت‌کننده، نفس عمیق بکشید. این حرف به هیچ وجه حرف عامیانه و ساده‌لوحانه‌ای نیست، بلکه یک دستورالعمل لازم است برای ذخیره سریع انرژی. زمانی که خسته هستید و یا احساس می‌کنید انرژی ندارید در صورت امکان خود را در معرض هوای آزاد قرار دهید و نفس عمیق بکشید.

شانه‌ها و پشت خود را به طور کامل رها کنید و هوای تازه را به درون ریه‌های خود بفرستید. در حین انجام این کار، ذهن خود را روی هوایی که تنفس می‌کنید، متمرکز کنید که چگونه به درون بدن شما وارد می‌شود و اکسیژن را به تک تک سلول‌های بدنتان می‌رساند.

قبل از این که عمل بازدم عمیق را انجام دهید، چند لحظه نفس خود را نگه دارید. مطمئن شوید که پس از آن شما کسب آرامش درونی و انرژی تازه را به خوبی حس خواهید کرد.

 

 



نظرات ارسال شده
لیدا
شنبه 20 خرداد 1391


به به نفس ، اکسیژن


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :