به دخت

 




به مفسد ترحم نكنيد

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي صبح امروز در ديدار دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصتي بسيار گران‌بها و ارزشمند براي ارتباط با امت اسلامي و بهره مندي معنوي خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان براي اختلاف افکني و مقابله با موج بيداري اسلامي در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر اين توطئه را نزديکتر شدن دل‌ها و تقويت همدلي دانستند، ايشان همچنين در ادامه با اشاره به فساد بانکي اخير در کشور، علت وقوع اين سوء استفاده را عمل نکردن مسوولان به توصيه هاي مؤکد چند سال پيش رهبري در خصوص مقابله با فساد اقتصادي توصيف و تأکيد کردند: مسوولان قضايي ضمن پيگيري قوي، دقيق و عاقلانه قضيه و اطلاع رساني مناسب به مردم، بايد دستهاي خائن را قطع کنند.

ضرت آيت الله خامنه اي در ادامه با اشاره به توصيه هاي مؤکد خود به مسوولان، در سالهاي گذشته بويژه در فرمان ده سال قبل براي مبارزه با فساد اقتصادي خاطر نشان کردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادي استقبال کردند اما اگر به اين توصيه ها عمل مي شد، هيچگاه دچار چنين حوادثي همچون فساد بانکي اخير نمي شديم.


ايشان افزودند: وقوع چنين مسائلي، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسياري را نيز مي شکند و آيا اين سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب اين حوادث ناراحت شوند و حتي برخي اميد خود را از دست بدهند.

رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: از همان سالهاي قبل بارها گفته شد که نبايد بگذاريم فساد ريشه دار شود زيرا با گذشت زمان، ريشه کني ان بسيار مشکل مي شود و سرمايه گذار پاکدامن و صادق را نيز مأيوس مي کند، اما متأسفانه عمل نشد.


حضرت آيت الله خامنه اي با اطمينان بخشي به مردم در خصوص عزم سه قوه براي مقابله با اين حادثه و پيشگيري از حوادث مشابه، افزودند: البته عده اي مي خواهند از اين ماجرا براي زير سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حاليکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائيه مشغول انجام وظيفه خود هستند.


ايشان با اشاره به اطلاع رساني که در روز هاي گذشته در خصوص اين حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بيش از اين نبايد به جنجال و هياهو درباره اين ماجرا ادامه دهند، بلکه بايد به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوي و با دقت قضايا را پيگيري و بررسي کنند.


رهبر انقلاب اسلامي تأکيد کردند: ادامه هياهو و جنجال، به‌خصوص اگر عده اي بدنبال استفاده هاي ديگر از اين مسائل باشند، به صلاح نيست و همه بايد مراقب باشند.


حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: مردم بدانند که مسوولان، اين ماجرا را تا آخر پيگيري خواهند کرد و دست‌هاي خائن قطع خواهد شد.


ايشان با توصيه مؤکد به قوه قضائيه براي اطلاع رساني مناسب به مردم در خصوص پيگيري اين پرونده تأکيد کردند: دستگاه قضايي نبايد به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.


اين بخش از بيانات رهبر معظم انقلاب با تكبير حاضران همراه شد.


حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از بيانات خود، حج را يکي از رموز اساسي اسلام و ميهماني بزرگ الهي در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصيف کردند و افزودند: بايد در بُعد عمومي و بين المللي حج، همدلي و تقويت پيوندهاي اسلامي بدون در نظر گرفتن مليت ها، قوميت ها و مذهب ها مورد توجه جدي قرار گيرد و از اين فرصت براي نزديک تر شدن دلها استفاده شود.


ايشان يکي از ويژگي‌هاي بارز حج امسال را، بيداري اسلامي در منطقه بويژه مصر، تونس، يمن و بحرين دانستند و تأکيد کردند: با توجه به اين رويداد مهم، امسال توطئه ايجاد اختلاف و بدبيني و تحريک احساسات ميان امت اسلامي، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر اين توطئه نزديکتر شدن دلها و تقويت همدلي است.

رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه مسلمانان يک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ايراني بايد با چنين نگاه عمومي و جهاني در حج حضور يابند و تجربيات سي ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندين را در اختيار ملتهاي تازه انقلاب کرده، قرار دهند.

حضرت آيت الله خامنه اي، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از ديگر نکات ضروري براي حجاج ايراني برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتي گرانبها براي پاکيزه شدن از آلودگي هاي دنيا و مجموعه اي از فرائض است که بايد ضمن قدر دانستن اين مراسم عظيم و کم نظير، در حفظ ذخاير معنوي بدست آمده آن هم همت کرد.

ايشان زائران بيت الله الحرام را به آماده سازي دروني خود، قبل از سفر حج و آماده شدن براي اين ميهماني الهي توصيه کردند و افزودند: حاجي ايراني بايد با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوري اسلامي ايران را در چشم دنيا سربلند کند.

رهبر انقلاب اسلامي حجاج را به پرهيز از رفتارهاي سبک توصيه و خاطر نشان کردند: يکي از اين رفتارهاي سبک، عطش بازارگردي است که علاوه بر اينکه ارز کشور را براي خريد کالاهاي بي کيفيت به هدر مي دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندي معنوي را نيز از بين مي برد.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأکيد بر اين که خريد سوغات بايد در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخي افراد در اقدامي پسنديده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهاي خوب و با کيفيت ايراني تهيه مي کنند تا بتوانند در ايام حج بيشترين بهره مندي معنوي را از اين فرصت کم نظير داشته باشند.

ايشان در پايان اين بحث افزودند: معارف ديني، قرآن، سنت و اهل بيت، سرمايه هاي معنوي ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمينه پيشرفت و سعادت بوجود مي آيد و اگر انسان خود را از اين سرمايه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.

در ابتداي اين ديدار، حجت الاسلام و المسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست زائران ايراني در گزارشي از فعاليتهاي بعثه مقام معظّم رهبري براي برگزاري هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشي برنامه هاي آموزشي حجاج، راه اندازي آموزش مجازي، انتشار فصل نامه هاي تخصصي حج، چاپ قرآن هاي نفيس همراه با ترجمه براي حجاج، استفاده از ظرفيت هاي صدا و سيما، برگزاري آزمون براي انتخاب روحانيون و معين هاي جديد کاروانها، تشکيل اتاق فکر، و استفاده بيش از پيش از ديپلماسي حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.


آقاي ليالي رئيس سازمان حج و زيارت نيز در گزارشي از قدامات اجرايي حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 کاروان و با استفاده از دو شرکت هواپيمايي ايراني، به مکه و مدينه انتقال خواهند يافت و محل اسکان زائران ايراني در مکه نسبت به سالهاي قبل، به مسجد الحرام نزديک تر شده است. 

رجانيوز، پيش از اين هشدارهاي رهبر معظم انقلاب در زمينه مبارزه با مفاسد اقتصادي را كه ايشان امروز نيز تأكيد كردند در صورت اجرايي شدن آن‌ها سوء استفاده چند هزار ميلياردي نمي‌شد، منتشر كرده بود كه به اين مناسبت بار ديگر بازنشر داده مي‌شود:





ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :