به دخت

 




درد و رنج‌های زنان اسیر فلسطینی در ماه مبارك رمضان

خبرگزاری بین المللی زنان : رژیم صهیونیستی هر سال در ایام ماه مبارك رمضان سیاست‌هایی را با هدف شكست اراده اسرای فلسطینی و از بین بردن هویت دینی آنها در زندان‌های این رژیم اعمال می‌كند.به گزارش خبرگزاری وفا به نقل از ابنا ؛  پس از آزادی دو زن اسیر فلسطینی در هفته گذشته كه دوره محكومیت خود را به اتمام رسانده بودند، رژیم صهیونیستی همچنان 33 زن فلسطینی را در زندان‌های خود اسیر كرده است كه 15 نفر از آنها در زندان "تل موند "، 17 نفر در زندان "الدامون " و یك نفر نیز در زندان "نفیه تیرتسا " در الرمله بسر می‌برند.

 

رژیم صهیونیستی از زمان اظهارات "بنیامین نتانیاهو " نخست‌وزیر این رژیم شرایط امنیتی اسرای فلسطینی دربند زندان‌های این رژیم را تشدید و تجاوزات نژادپرستانه علیه این اسرا و بویژه علیه زنان اسیر را بیشتر كرده است.

اداره زندان‌های رژیم صهیونیستی برای ماه مبارك رمضان و ارزش آن در نزد مسلمانان اهمیتی قائل نیست به گونه‌ای كه نیروهای ویژه این رژیم در روز نخست ماه رمضان به زندان "الدامون " یورش آورده و همه كتاب‌های اسرا را مصادره و خانواده‌های اسرا را از وارد كردن هر گونه كتابی در ملاقات با فرزندانشان منع كردند.

همانند هر سال اسرای زن و مرد فلسطینی در زندان‌های رژیم اشغالگر ماه رمضان را با تشدید اقدامات سركوبگرانه و جائرانه سپری می‌كنند و دوری از خانواده و دوستان و محرومیت از ملاقات، آنها را از لذت این ماه پر فضلیت محروم می‌كند.

با وجود تمامی اقدامات جائرانه زندانبانان صهیونیست كه هدف از آن شكست عزم و اراده زنان اسیر فلسطینی است اما این زنان با روحیه‌ای بسیار بالا و معنوی به استقبال ماه رمضان می‌روند.

"هیام البایض " زن اسیر آزاد شده فلسطینی در این باره می‌گوید كه مسئولان رژیم اشغالگر و اداره زندان‌ها با فرا رسیدن ماه مبارك رمضان به طور كاملا برنامه‌ریزی شده برخی اقدامات جائرانه و سخت را علیه این اسرا با هدف در تنگنا قرار دادن زنان اسیر و تلخ كردن شیرینی این ماه به كام آنها، انجام می‌دادند.

وی افزود: رژیم اشغالگر برخی مجازات‌ها را علیه اسرا انجام می‌داد تا فضای معنوی و ایمان آنها را كه با فرا رسیدن ماه رمضان بیشتر شده بود، از بین ببرد و آنها را از انجام شعائر دینی كه الهام‌بخش پایداری آنهاست، دور كند.

وی همچنین تصریح كرد: یگان‌های ویژه صهیونیستی در ماه مبارك رمضان به بهانه‌ بازرسی امنیتی و جستجوی موارد ممنوعه به طور مداوم به اتاق‌ها، چادرها و سلول‌های انفرادی یورش می‌برند همچنانكه زنان اسیر را در سلول‌های انفرادی حبس كرده و آنها را از انجام شعائر دینی به طور گروهی محروم می‌كنند.

البایض در ادامه اظهار داشت كه نیروهای اشغالگر زنان اسیر را از تجمع در حیاط زندان مركزی برای به جا آوردن نماز منع كرده و حتی از احیای گروهی مراسم شب قدر نیز ممانعت به عمل می‌آورند و همین امر باعث شده است كه این اسرا مجبور شوند این مراسم را در داخل اتاق‌های تنگ و پرجمعیت برگزار كنند.

وی تصریح كرد كه اداره زندان "هشارون " اخیرا با تمامی خواسته‌ها و تامین مایحتاج زنان اسیر در ماه مبارك رمضان مخالفت كرده و مانع ورود هر نوع كتابی از سوی خانواده‌های این اسرا شده و حتی از رسیدن نامه‌ها به دست اسرا به بهانه‌ نبودن امكان بررسی محتوای نامه به زبان‌های انگلیسی و فرانسوی جلوگیری كرده است زیرا مسئولان اشغالگر تنها به نامه‌هایی كه به زبان عربی، عبری و روسی نوشته شود، اجازه ورود می‌دهند.

البایض همچنین اشاره كرد كه زنان اسیر فلسطینی با محدودیت‌ها و دشواری‌هایی برای ملاقات با وكلای مدافع خود مواجه هستند به گونه‌ای كه اداره زندان وكیل مدافع را در یك اتاق بسته به متراژ 2 متر نگه می‌دارد تا اسیر مورد نظر برای ملاقات آورده شود كه بین وكیل و اسیر نیز یك دیوار شیشه‌ای قرار داده شده و گفت‌وگو از طریق تلفن ویژه صورت می‌گیرد.

وضعیت اسرای مرد نیز تفاوت چندانی با زنان اسیر ندارد و آنگونه كه "رامز الحلبی " اسیر فلسطینی كه به تازگی از زندان اشغالگران آزاد شده است، می‌گوید اسرا در ماه مبارك رمضان به دلیل سیاست‌های عامدانه رژیم صهیونیستی برای در تنگنا قرار دادن و تحریك آنها رنج می‌برند؛ اداره زندان‌ها به زمان‌ اعطای وعده‌های غذایی در ماه رمضان توجه نمی‌كند و غذاها نیز اصلا قابل خوردن نیست زیرا این غذاها را زندانیان جانی یهودی پخت می‌كنند و در بسیاری از موارد آشغال در غذا مشاهده می‌شود و از لحاظ كمی و كیفی اصلا مناسب نیست.

الحلبی افزود: اشغالگران با اعطای وعده‌های غذایی به ما بازی می‌كنند بعضی وقت‌ها وعده سحر را بعد از اذان صبح می‌دهند كه اسرا نمی‌توانند آن را میل كنند و یا برخی اوقات وعده افطار را چند ساعت قبل از اذان مغرب تحویل می‌دهند كه باعث فاسد شدن غذا می‌شود؛ آنها حتی در زمان‌های سحر و افطار اقدام به بازرسی از اتاق‌ها می‌كنند كه هدف از همه این رفتاها این است كه هویت دینی اسرا را در داخل زندان‌ها از بین برده و مانع به جا آوردن شعائر دینی آنها شوند.

این اسیر آزاده فلسطینی فاش كرد كه شماری از اسرا در داخل سلول‌های انفرادی صهیونیست‌ها از فرارسیدن ماه مبارك رمضان، و زمان اذان و افطار بی‌اطلاع هستند؛ اسیر در داخل سلول‌های بتونی شب و روز را نمی‌شناسد، زندانبانان به طور عمدی اوقات شرعی اذان را به وی اطلاع نمی‌دهند.

در همین راستا "نشأت الوحیدی " پژوهشگر ویژه امور اسرا گفت كه افزایش تجاوزات صهیونیست‌ها علیه اسرای زن و مرد پیش و پس از ماه رمضان برای شكست اراده فولادی آنها و در تنگنا قرار دادن آنها صورت می‌گیرد.

وی افزود: آیا برای اشغالگران مدت یكسال تجاوزات و آزار و اذیت اسرا كافی نیست كه آنها را در ماه مبارك رمضان راحت بگذارد؟!.

وی همچنین تصریح كرد: رژیم اشغالگر به قوانین و توافقنامه‌های بین‌المللی و حقوق اسرا و بازداشت‌شدگان كه در قانون بین‌المللی به ثبت رسیده است، اعتنایی ندارد و همچنان به تجاوزات خود علیه اسرا در ماه رمضان ادامه می‌دهد.

الوحیدی در ادامه نهادهای بین‌المللی مدعی حقوق‌ بشر را به دقت‌نظر در جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه اسرای زن و مرد در زندان‌های این رژیم فراخواند.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :