به دخت

 




Dell Inspiron 5010-ACلپ تاپ دل اینسپایرون 5010

Inspiron 5010نوت‌بوکی 15.6 اینچی است که در   Configuration‌های مختلفی موجود می‌باشد. این لپ‌تاپ که وزنی در حدود 2.8 کیلوگرم دارد مناسب افرادی می‌باشد که به لپ‌تاپی راحت بر روی پاهای خود و نیز به عنوان جایگزین رایانه‌ی خانگی احتیاج دارند. قیمت این لپ‌تاپ نسبت به توانایی‌هایی که دارد بسیار خوب می‌باشد و برای کاربران مختلف و از جمله برای دانشجویان و اساتید گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد. 

 

 

 

 

 

 لپ‌تاپ   Dell Inspiron N5010 از صفحه کلید بزرگی بهره می‌برد که کلیدهای آن مستحکم هستند و در ضمن در هنگام فشرده شدن عملکرد خوبی دارند  .

مشخصات کلی: لپ تاپ نوع معمولی - وزن 2.8 کیلوگرم 

پردازنده   Intel Core i5 2.66 GHz - Cache 3 MB - BUS 1066 MHz 

 حافظه : 4 GB DDR3

هارد دیسک : 500 GB 5400 RPM

کارت گرافیک : ATI Radeon HD 5470 DDR3 1024 MB UpTo 4096 MB

صفحه نمایش : 15.6" - Bright LED

امکانات: DVD-RW - فاقد مودم - بلوتوث داخلی - Card Reader - Webcam - LAN - WiFi - HDMI - VGA Port

سایر مشخصات: باتری 6 سلولی - DOS

:: نقد و بررسی Dell Inspiron 5010-AC

مقدار زیاد حافظه‌ی RAM و نیز Hard Drive باعث شده است تا نوت‌بوک Inspiron 5010 جایگزین خوبی برای رایانه‌های رومیزی خانگی باشد. هرچند که کیفیت ساخت می‌توانست کمی بهتر باشد و نیز نمایشگر از بعضی زاویه‌ها، دید چندان خوبی ندارد. Inspiron 5010 نوت‌بوکی 15.6 اینچی است که در Configuration‌های مختلفی موجود می‌باشد. این لپ‌تاپ که وزنی در حدود 2.8 کیلوگرم دارد مناسب افرادی می‌باشد که به لپ‌تاپی راحت بر روی پاهای خود و نیز به عنوان جایگزین رایانه‌ی خانگی احتیاج دارند. قیمت این لپ‌تاپ نسبت به توانایی‌هایی که دارد بسیار خوب می‌باشد و برای کاربران مختلف و از جمله برای دانشجویان و اساتید گزینه‌ی بسیار مناسبی می‌باشد.

لپ‌تاپ Dell Inspiron N5010 از صفحه کلید بزرگی بهره می‌برد که کلیدهای آن مستحکم هستند و در ضمن در هنگام فشرده شدن عملکرد خوبی دارند. در هنگام تایپ کردن دراز مدت شما را خسته نمی‌کند و در هنگام ضربه زدن بر روی آن‌ها نیز صدای خفه‌ای تولید می‌شود. یک صفحه کلید عددی کوچک در سمت راست صفحه کلید اصلی قرار دارد که کارآیی بسیار خوبی را برای انجام اعمال عددی و حسابداری ایجاد می‌کنند. نکته‌ی جالب در مورد این صفحه کلید عمل عکس کلیدهای F یا Function است. به طوری که عمل اصلی آن‌ها به تنظیم روشنایی نمایشگر، صدا و بعضی اعمال دیگر اختصاص داده شده است و اگر بخواهید عملکرد F1,F2,F3,… را از آن‌ها داشته باشید نخست باید کلید fn را بگیرید. البته این روش پیش از این نیز در مدل‌های دیگر اینسپایرون مشاهده شده بود و دلیل آن هم کاربرد بیشتر تنظیمات صدا، روشنایی و غیره در ویندوز به جای کلیدهای F می‌باشد. بنابراین اگر می‌خواهید با فشردن F5 صفحه‌ی اینترنت را Refresh کنید نباید فراموش کنید که اول باید fn را نگه دارید.

تاچ پد بزرگ به شما این امکان را می‌دهد که Gesture‌های مختلف را با دو انگشت انجام دهید. این تاچ پد از Scrolling دو انگشتی، Pinching, Rotating پشتیبانی می‌کند. در ضمن با اعمال تنظیمات مخصوص می‌توانید از Scrolling دایره‌ای با یک انگشت نیز استفاده کنید. کلیدهای راست و چپ کلیک نرم هستند و در هنگام فشرده شدن صدایی از خود تولید نمی‌کنند

:: نقاط قوت و ضعف

 نقاط قوت

طراحی زیبا و منحصر به فرد نسبت به سایر مدل های دل
تجهیزات داخلی قدرتمند به همراه ساخت با کیفیت و محکم و قیمت مناسب
صفحه نمایش عریض و با کیفیت LED
کارآیی در محیط‌ها و شرایط مختلف
بهره‌گیری از پورت‌های متنوع و مفید
صفحه کلید بزرگ و کامل به همراه سری کلیدهای عددی در سمت راست
سیستم تهویه‌ی قدرتمند برای خنک نگه داشتن دستگاه
صدای بلند و نسبتا خوب اسپیکرهای استریو
شارژدهی مناسب باتری
پد لمسی راحت

نقاط ضعف

 عدم تجهیز به پورت 1394
بدنه می‌توانست یکپارچه‌تر و مستحکم‌تر باشد

 پیشنهاد برای :

این مدل لپ تاپ به افرادی که به دنبال یک نوت بوک با کیفیت، زیبا و با قیمت فوق العاده مناسب هستند، توصیه می شود. همچنین برای استفاده به عنوان سرگرمی و کار می تواند انتخاب مناسبی برای دانشجویان و مهندسین باشد.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :