به دخت

 




خداوند روزی را تضمین کرده است

خداوند متعال، تضمین کرده است که روزی انسان را در هر شرایطی تأمین می کند. تأمین کننده روزی، کسی است که مالک آفرینش است، و تضمین کننده آن، کسی است که مقتدر و شکست ناپذیر است. قرآن کریم می فرماید:« خداست روزی رسان، و اوست دارنده نیرویی سخت استوار»

 

وقتی انسان بداند روزی اش به دست صاحب قدرت است، احساس اطمینان و آرامش می کند. هیچ جنبنده ای در روی زمین نیست مگر آن که روزی اش بر عهده خداست. چه بسا جنبندگانی که یارای تحصیل روزی خویش ندارند و خدا روزی آنها را می دهد. روزیِ انسان را نیز همین خدا تأمین می کند. هر جانداری روزی خود را دارد. به مورچه بنگرید که با آن همه کوچکی و ظرافت اندام ( که تقزیباً به چشم نمی آید)، روزی اش تضمین شده و به فراخور حالش، روزی او می رسد. خداوند منان و بخشنده، از او غافل نیست و او را محروم نساخته است؛ اگر چه در دل تخته سنگی سیاه و خشک و یا در میان صخره ای سخت باشد. و یا به پرندگانی مثل کلاغ و عقاب و کبوتر و شترمرغ بنگرید که خداوند، روزی همه آنها را ضمانت کرده است. این نکات آموزنده، نشان می دهد که نگرانی برای روزی، بی مورد است. اگر خدا روزی رسان است، یأس و ناامیدی نسبت به روزیِ آینده، بی معناست.

اگر بدانیم روزی ما تعیین شده است و هیچ کس نمی تواند از آن بکاهد و هیچ قدرتی نمی تواند مانع آن شود، آن گاه احساس راحتی می کنیم و می توانیم از زندگی خود لذت ببریم. امام علی (علیه السلام) می فرماید: « کسی که مطمئن باشد آنچه خدا برای او مقدر کرده، از بین نمی ر ود، دلش آرام می گیرد.» ایشان در کلامی دیگر می فرماید:« روزی در پی توست؛ پس آرام بگیر»

 




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :