به دخت

 




چند نکته در مورد دامن ها

بهتر است قبل از اینکه به آموزش کشیدن کادر دامن بپردازیم نکاتی در مورد دامنها را مورد توجه قرار دهیم.-معمولاً تمام دامنها از وسط پشت درز می خورند.

     برای صاف کردن قسمت پائین دامن فون، دامن را روی زمین باز می کنیم بعد دو تا یهلوها را به وسط تا می زنیم بعد یک تای دیگر هم زده یک خط صاف می کشیم سپس پائین لباس را قیچی می کنیم.

 3-در دامن های پیلی دار برای اینکه پائین پیله باز نشود پیله را از پائین به بالا اتو می کنیم و در بالا دو طـرف پیـله را کمی بـالاتـر می کشیـم و یـا وسط پیله را بالا می کشیم خط کمر را می دوزیم.

4-اگر بخواهیم با یک عرض پارچه دامن پیله دار برش بزنیم اول اندازه پشت و جلوی دامن را محاسبه می کنیم سپس هرچقدر که از پارچه باقی ماند آنرا برای پیلی در نظر می گیریم.

5-اگر در شخصی قسمت جلوی دامن روی شکم کشیده شود برای رفع این مشکل از پشت دامن بالا می رویم خط پهلوها در پهلوی شخص قرار می گیرد سپس اندازه پشت را که بالا رفته ایم را قیچی می کنیم.

6-برای خانمهای چاق دامن خمره ای مناسب تر است.

7-برای پارچه هایی که ساده باشند و یا طرح آنها به صورت مخلوط در پارچه قرار گرفته باشد (نه سربالا نه سر پائین) الگو را اگر بالا یا پائین بیاندازیم و یا درخلاف جهت هم بیاندازیم فرقی نمی کند. ولی اگر پائین پارچه حاشیه داشته باشد لبه لباس و یا الگو را از پائین پارچه میزان می کنیم که حاشیه ها در دور تا دور پائین لباس در جلو وپشت یکسان باشد .

باید در نظر داشت در چنین مواقعی باید حتماً قد الگو اندازه قد دامن خواسته شده باشد کوتاه یا بلندتر از آن نباشد.

8-در پارچه های مخمل حتماً باید الگوها و یا آستین در یک جهت روی پارچه گذاشته شود به خاطر اینکه پارچه مخمل سایه می اندازد .

9-اگر پارچه ما از عرض زیادتر از اندازه ای بود که مابرای الگو می خواستیم از یک طرف برش کرده و اضافی عرض را برای کمر استفاده می کنیم در غیر این صورت باید کمر را از بالا یا پائین پارچه درآوریم. یعنی در موقع خرید پارچه اندازه کمر را روی قد دامن محاسبه کرده و پارچه را بخریم.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :