به دخت

 




برش کمر دامن

برای بریدن کمر دامن گفته شد یا از امتداد وقد پارچه کمر را در می آوریم یا الگو را روی پارچه گداشته از یک طرف برش می کنیم و هرچه از کنار پارچه اضافه آمد برای کمر استفاده می کنیم.برای بریدن کمر روی پارچه اندازه دور کمر را به علاوه 6 سانت می کنیم که این 6 سانت تشکیل شده است 2 سانت برای جای دوخت 4 سانت دیگر اندازه دنباله کمر و به ارتفاع 8 الی 10 سانت که این اندازه وقتی کمر را از وسط تا می کنیم 4 و 5 می شود و از هر طرف یک سانت زاپاس دارد یعنی در نهایت ارتفاع کمر 3 و 4 سانمت می شود.

وقتی پارچه را به عرض دور کمر به علاوه 6 و ارتفاع 8 الی 10 سانت برش کردیم حتماً وسط این ارتفاع را با صابون خط می کشیم تا از آن قسمت تا کنیم.

برای برش کردن لایی کمر دامن طول آن اندازه دور کمر به علاوه 4 است زیرا قسمت زاپاس لایی ندارد. ارتفاع آن نیز به اندازه نیم آن ارتفاعی است که پارچه را برش داده ایم البته بدون قسمت زاپاس.

هنگام اتو کردن لایی اتو را گذاشته و بر می داریم و یک ربع می گذاریم به همان حالت  بماند تا خنک شود سپس برداشته و از پشت پارچه که لایی چسباندیم دور لایی را البته در قسمت عرض پارچه چرخ می کنیم سپس پارچه را برمی گردانیم و دوباره اتو می کنیم آن قسمتی از کمر که لایی ندارد داخل دامن قرار می گیرد.

 

حال که الگوی اولیه دامن را آموزش دیدیم برای دوخت انواع مختلف دامن باید از همان الگو استفاده شود و برای هرمدل باید تغییرات بر روی همان الگوی اولیه صورت گیرد



نظرات ارسال شده
شوگا
یکشنبه 26 شهریور 1391


سلام من خیاطی رو خیلی دوست دارم خواهش میکنم مدلهای مجلسی رو با الگو واگه نیازی بود با روش دوخت بذارین خیلی ممنونم


0
0
شوگا
یکشنبه 26 شهریور 1391


سلام من خیاطی رو خیلی دوست دارم خواهش میکنم مدلهای مجلسی رو با الگو واگه نیازی بود با روش دوخت بذارین خیلی ممنونم


0
0
چهارشنبه 9 شهریور 1390


يه فكر خوب دارم بعدا بهتون ميگم منتظر باشيد **********منتظر نظرات سازنده و مفید شما هستیم


0
0
جمعه 21 مرداد 1390


كاش عكس هم مي گذاشتيد


0
0

ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :