به دخت

 




معرفی شرکت های سازنده لپ تاپ

بازار نوت بوک از آنچنان کششی برخوردار است که تقریبا هر شرکتی که شما فکرش را بکنید دارای مدلی در این بازار است: از وایوهای سونی(VAIO) بگیرید تا تازه وارد این عرصه یعنی گیگابایت. پس در ابتدا لازم میدانیم در مورد هر کدام از این برندها بسیار مختصر توضیحی بدهیم:

الف) Apple : در یک کلمه میتوان گفت که این برند کاربران خاص خود را دارد! لپ تاپ های شرکت اپل از باکیفیت ترین و مرغوب ترین نوع لپ تاپ ها در بازار جهانی میباشند! apple ویژگی های خاص خود را دارد که آن را از دیگر برندها متمایز مینماید.
یکی از ویژگیهای اصلی آن این است که بطور کلی در این برند از فن خنک کننده برای کارت گرافیک استفاده نمیکند و آلیاژهای بکاربرده در آن بگونه ای است که قابلیت خنک کنندگی دارد، به همین جهت هست که به هنگام کار با لپ تاپ های apple هیچ صدایی را نخواهید شنید!
شرکت اپل در سال ۱۹۹۹ با معرفی نوت بوک های iBook اقدام به تولید نوت بوک نموده و بدین ترتیب وارد بازار فروش نوت بوک گردید. نوت بوک های اپل شامل PowerBook, iBook و در حال حاضر نیز Macbook و Macbook Pro می باشند که هرکدام رنج قیمت خاص خود را دارند ولی بطور کلی میتوان گفت قیمت لپ تاپ های این برند در مقایسه با دیگر برندهای هم رده خود (از لحاظ سخت افزاری) میتوان گفت حدودا ۷۰۰ هزار تومان الی ۱ میلیون تومان گرانتر است.
ب) Vaio Sony : دارای کیفیت های بسیار بالا از لحاظ ساخت، قیمت های نسبتا بالا، باتری های نه چندان خوب و بجز دو سه مدل بسیار گران هیچکدام کارت گرافیک جدا ندارند. شرکتهای عرضه کننده اصلی وایو در ایران عبارتند از : امرتات، نقش، رایانه همراه و دو سه شرکت نچندان مطرح دیگر.
پ) Dell : شرکت بزرگ دل در سالهای اخیر لقب بهترین (و شاید بهتر است بگوئیم پر فروش ترین) لپ تاپ های متوسط (از لحاظ قیمتی) را به خود اختصاص داده است که از لحاظ کیفیت و قیمت یک تعادل متناسب برقرار کرده است. شرکت های عرضه کننده دل در ایران عبارتند از : هستی، پارسیان، دیجیتال و چند تای دیگر.
ت) Toshiba : این شرکت ژاپنی نیز در زمینه تولید لپ تاپ ید طولائی دارد بطوریکه گستره مدل های آن بسیار زیاد است و در این زمینه طرفداران خود را نیز دارد ولی چندان قابل توصیه نیست. شرکت های عرضه کننده آن در ایران عبارتند از : نقش، رایانه همراه و پارسیان.
ث) Lenovo : شرکت IBM را که به خاطر دارید؟ لنوو از این پس لپ تاپهای IBM را با این مارک جدید به بازار عرضه میکند. مشخصه این کامپیوتر ها طراحی های نچندان دلچسب ولی کیفیتهای بسیار بالا بهمراه قیمتهای نسبتا بالا به ازای مشخصات متوسط است که اگر به شکل ظاهری اهمیت نمیدهید Lenovo برای شما ساخته شده است. شرکت های توزیع کننده این لپ تاپ در ایران عبارتند از : نقش و هستی.
ج) HP : این برند شاید تنها تولید کننده عمده لپ تاپ های با پردازنده AMD می باشد و به همین خاطر قیمت تمام شده آنها به نسبت سایرین بسیار کمتر است که فاکتور خوبی است ولی چون مصرف برق این پردازنده ها به نسبت پردازنده های دو هسته ای اینتل، بیشتر است لذا از عمر باتری کمتری برخوردارند (دقت کنید فقط دو هسته ای ها برق کمتر مصرف میکنند و مثلا مصرف یک پردازنده P4 بسیار بیشتر از AMD دو هسته ای میباشد). البته این به آن معنی نیست که HP لپ تاپ با پردازنده اینتل ندارد. شرکت هستی عرضه کننده HP در ایران می باشد.
چ) Fujitsu Siemens : این اتحاد ژاپنی آلمانی که در عرضه موبایل کاملا به بن بست رسید این بار در عرضه لپ تاپ موفق مینماید لپ تاپ های این شرکت به دو دسته عمده : Amilo ها و Lifebook ها دسته بندی میشوند که اولی لپ تاپ های متوسط با قیمت پائین و دیگری سری حرفه ای نوت بوک های این شرکت است. هستی ارقام کامپیوتر و بهین تکنولوژی از شرکت های ارائه دهنده این برند هستند.
نوت بوک های دیگر موجود در بازار به همراه گارانتی های معتبر آنها به اختصار عبارتند از :
Asus با گارانتی دیجیتال و الماس، Acer با گارانتی رسام موج، Panasonic با گارانتی نقش، گیگابایت با گارانتی آواژنگ و چندین برند دیگر که شاید حتی به گوش تان هم نخورده باشد.
البته به برندهای تولید کننده لپ تاپ میبایست یک برند کاملا متفاوت با بقیه چه از لحاظ سخت افزاری و چه از لحاظ نرم افزاری و چه از لحاظ قیمتی اضافه کرد و آن چیزی نیست مگر لپ تاپ های بسیار زیبای iMac از کمپانی Apple که دارای سیستم عامل Mac OSx میباشند که از زمین تا آسمان با ویندوز تفاوت دارد و اگر به سرتان زد از این مدل ها خرید کنید حتما یک بار این سیستم عامل را امتحان کنید (البته جدیدا قرار است امکان نصب ویندوز بر روی Mac هم فراهم شود) از لحاظ قیمتی نیز این لپ تاپ ها با سایرین تفاوت عمده دارند جائیکه قیمت آنها از دو میلیون تومان شروع می شود.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :