- آخرین مطالب
-
همسرونه
- منابع
- کلبه خوشبختی
- عاشقانه ها
- همسران آسمانی
- معاشرت
- مهارت هاي ارتباطي همسران
- وظايف مشترک همسران
- آرايش و زيبايي
- با مشکلات همسرم چه کنم؟
- حقوق واجب زوجين نسبت به يکديگر
-
دخترونه
- داستان
- پله پله تا خدا
- خانه دوست كجاست؟
- خانه ای برای دو نفر
- عفاف و پاکدامني
- مد
- نامه های دخترونه
- بلوغ و مسائل جنسي
- سينما
- موسیقی
- سلامت و زيبايي
- مسيرهاي قلابي
- موبايل
- باشگاه ورزشي
- بروز باشيد!
- درس ومشق
-
مادرونه
- موبايل
- رايانه
- ازدواج فرزندان
- من و پسرم
- من و دخترم
- من و کودکم
- فرزندآوري
- معرفی کتاب
-
خانوم خونه
- هنر
- آرايش و زيبايي
- باغباني در خانه
-
آشپزي و خانه داري
- نکات خانه داري
-
آشپزی
- سفره آرايي
- غذا هاي فصلي
- فوت کوزه گری(نکات ظریف آشپزی)
- انواع خورش
- انواع غذاهای دریائی
- انواع پلو
- انواع پیتزا وساندویچ
- انواع غذا با گوشت پرندگان
- انواع غذای کودکان
- انواع ماکارونی
- انواع کوکو کتلت و دلمه
- انواع غذاهای گیاهی
- سالاد
- سس و ترشی
- بستني و نوشیدنی
- کیک و شیرینی
- انواع سوپ وآش
- دسر و مربا
- انواع غذا با گوشت قرمز
- مهارت هاي زندگي
- خیاطی
- مدیریت خانه
- مدیریت تغذیه
- چيدمان و دكوراسيون
-
جامعه
- منابع
- منشور حقوق و مسئولیت های زن در نظام اسلامی
- زن و فعاليت هاي اقتصادي
- ارتباط زن و مرد در جامعه
- حضور زن در اجتماع
- من فمینیستم پس هستم!!!
- بانوانی که کاش زودتر می شناختم شان ...
- زن و ستم تاریخی
- جامعه شناسي و اشتغال زنان
- ماجرای زنان از 1300 سال پیش...
- زن از نگاه اندیشمندان غربی
- چراغ راه ....
- يادداشتي درباره مطالب
- زن در ادیان دیگر
- زنان وتحصیل
- کاریکاتور
- احکام
- حقوق خانواده
- پزشكي سلامت
- نگارخانه
- كودكان بانونت
- پیشنهاد هفته
- مهدویت
-
ويژه نامه ها
- ويژه نامه روز خانواده 1391
- حجاب
- ویژه نامه رمضان1390
- ويژه نامه هفته ي دفاع مقدس1390
- ويژه نامه روز دختر1390
- ويژه نامه غدير
- آموزش غذای نذری
- ويژه نامه محرم1390
- توصیه های تابستانی
- ويژه نامه شعبان 1391
- ويژه نامه نوروز1391
- ويژه نامه روز جوان1391
- ويژه نامه هفته جهاني شير مادر
- ويژه نامه روز دختر1392
- ويژه نامه رمضان1391
- ويژه نامه عيد فطر1391
- ویژه نامه روز کودک
- سالروز ازدواج حضرت زهرا (س)و حضرت علي(ع)
- روز نوجوان1391
- ويژه نامه محرم 1391
- ویژه نامه روز جوان 1392
- ويژه نامه رمضان 1392
- اخبار
فلسفه حدودومجازات ها
خدای متعال همان گونه که به عبادت و طاعت بندگان احتیاجی ندارد از مجازات کردن گناهکاران نیز بی نیاز است. شان و مرتبه خداوند بالاتر از آن است که با عذاب کردن بندگان دل خنک شود و آتش خشم خود را با آن فرو نشاند . پس فلسفه مجازات های دنیایی و تعیین حدود و مجازات های اخروی چیست ؟!!!
نکته اول : هدف خلقت به ثمر رسیدن محصول ارزشمندی به نام خلیفه الله و حرکت دادن جامعه انسانی به سوی سعادت است. درراه تحقق این هدف گلزار هستی باید پاک و پاکیزه بماند لذا باید از راه پند و موعظه و سپس با اعمال مجازات مشروع و معین جلوی این سیر انحرافی را سد کرد و نگذاشت طراوت و زیبایی عرصه زندگی آلوده شده و درهم بریزد .
نکته دوم : ما علت یا حکمت بعضی از کیفرها را می دانیم مثلا می دانیم از حکمت های قصاص آنچنان که قرآن کریم می فرماید، برای جلوگیری از خونریزی بیشتر است اما حکمت بسیاری از آنها را به نحو خاص نمی دانیم ولی این نکته، مسلم است که خدای رئوف و مهربان که از پدر و مادر و نفس ما بر خود ما مهربان تر است و خیر خواه و مصلحت نگه دار ماست هیچ گاه بی دلیل کاری را انجام نمی دهد و قطعا این مجازات ها برای این است که انسان گناهکار پاک شود و پاکیزه به ملاقات الهی نائل شود .بنابراین با چنین نگاهی مجازات دنیایی و عذاب قبر و برزخ خود به نوعی لطف الهی است.
نکته سوم : یکی از حکمت های ثواب، پاداش و مجازات همان تشویق و برحذر داشتن بندگان است.
نکته چهارم :در تاریخ امیرالمومنین (علیه السلام) مکرر می بینیم که افرادی به آن حضرت مراجعه و اقرار به گناهانی می کردند و از حضرت تقاضای اجرای حد الهی می نمودند تا در همین دنیا از نکبت گناهی که مرتکب شده اند پاک شوند تا گناهان را با خود تا روز قیامت نگه ندارند و کارشان به دنیای پس از مرگ نکشد.
نکته پنجم : برخورد پیشوایان دین در اجرای حدود جالب توجه است. رسول خدا(صل الله علیه وآله) وامیرمومنان علی(علیه السلام) بارها مرتکبین « زنای مُحصنه »، زنای زن شوهردار و مرد زن دار را اعدام کردند ولی پس از اجرای حد به طور محترمانه برآنان نماز میت خواندند. در برخی از مواقع اشخاص تند رویی- ازجمله عمر- به رسول خدا (صل الله علیه وآله) اعتراض کردند که چرا بر زنا کار نماز میت می خوانی؟ ولی آن حضرت به طور واقع بینانه آن ها را آرام ساخت. نیز در روایت آمده است « حارث بن حضیره » کسی را در مدینه مشاهده کرد که دست او را قطع کرده اند و از او سوال نمود چه کسی دست تو را بریده است؟ وی جواب داد؛ (قطعنی خیرالناس) یعنی بهترین مردم دست مرا بریده است! سپس جریان دزدی و اجرای حد را توسط امیرالمومنین علی (علیه السلام) با شرایطی شرح داد و آنگاه اضافه کرد که پس از اجرای حد، آن حضرت از ما پذیرایی کرد و به ما روغن و عسل خورانید و پس ازبهبودی کامل ما را نصیحت کرده؛ مرخص ساخت.