- آخرین مطالب
-
همسرونه
- منابع
- کلبه خوشبختی
- عاشقانه ها
- همسران آسمانی
- معاشرت
- مهارت هاي ارتباطي همسران
- وظايف مشترک همسران
- آرايش و زيبايي
- با مشکلات همسرم چه کنم؟
- حقوق واجب زوجين نسبت به يکديگر
-
دخترونه
- داستان
- پله پله تا خدا
- خانه دوست كجاست؟
- خانه ای برای دو نفر
- عفاف و پاکدامني
- مد
- نامه های دخترونه
- بلوغ و مسائل جنسي
- سينما
- موسیقی
- سلامت و زيبايي
- مسيرهاي قلابي
- موبايل
- باشگاه ورزشي
- بروز باشيد!
- درس ومشق
-
مادرونه
- موبايل
- رايانه
- ازدواج فرزندان
- من و پسرم
- من و دخترم
- من و کودکم
- فرزندآوري
- معرفی کتاب
-
خانوم خونه
- هنر
- آرايش و زيبايي
- باغباني در خانه
-
آشپزي و خانه داري
- نکات خانه داري
-
آشپزی
- سفره آرايي
- غذا هاي فصلي
- فوت کوزه گری(نکات ظریف آشپزی)
- انواع خورش
- انواع غذاهای دریائی
- انواع پلو
- انواع پیتزا وساندویچ
- انواع غذا با گوشت پرندگان
- انواع غذای کودکان
- انواع ماکارونی
- انواع کوکو کتلت و دلمه
- انواع غذاهای گیاهی
- سالاد
- سس و ترشی
- بستني و نوشیدنی
- کیک و شیرینی
- انواع سوپ وآش
- دسر و مربا
- انواع غذا با گوشت قرمز
- مهارت هاي زندگي
- خیاطی
- مدیریت خانه
- مدیریت تغذیه
- چيدمان و دكوراسيون
-
جامعه
- منابع
- منشور حقوق و مسئولیت های زن در نظام اسلامی
- زن و فعاليت هاي اقتصادي
- ارتباط زن و مرد در جامعه
- حضور زن در اجتماع
- من فمینیستم پس هستم!!!
- بانوانی که کاش زودتر می شناختم شان ...
- زن و ستم تاریخی
- جامعه شناسي و اشتغال زنان
- ماجرای زنان از 1300 سال پیش...
- زن از نگاه اندیشمندان غربی
- چراغ راه ....
- يادداشتي درباره مطالب
- زن در ادیان دیگر
- زنان وتحصیل
- کاریکاتور
- احکام
- حقوق خانواده
- پزشكي سلامت
- نگارخانه
- كودكان بانونت
- پیشنهاد هفته
- مهدویت
-
ويژه نامه ها
- ويژه نامه روز خانواده 1391
- حجاب
- ویژه نامه رمضان1390
- ويژه نامه هفته ي دفاع مقدس1390
- ويژه نامه روز دختر1390
- ويژه نامه غدير
- آموزش غذای نذری
- ويژه نامه محرم1390
- توصیه های تابستانی
- ويژه نامه شعبان 1391
- ويژه نامه نوروز1391
- ويژه نامه روز جوان1391
- ويژه نامه هفته جهاني شير مادر
- ويژه نامه روز دختر1392
- ويژه نامه رمضان1391
- ويژه نامه عيد فطر1391
- ویژه نامه روز کودک
- سالروز ازدواج حضرت زهرا (س)و حضرت علي(ع)
- روز نوجوان1391
- ويژه نامه محرم 1391
- ویژه نامه روز جوان 1392
- ويژه نامه رمضان 1392
- اخبار
یاس و ناامیدی
« امید» یک حالت روحی است که نوعی اطمینان خاطر برای رسیدن به اهداف مورد نظر را در انسان ایجاد می کند. امید همواره در انسان نقش اساسی ایفا می کند و او را برای زندگی، با نشاط نگه می دارد در روایات معصومین (علیهم السلام) امید به چهار نوع تقسیم می شود:
1- رجاء : «رجا» یعنی این که همه علل و شرایط برای تحقق هدف موجود باشد. در چنین صورتی «امید » بجا و عقلانی است، مانند این که شخصی در زمین مستعد و شرایط مناسب، بذرمرغوب با شیوه صحیح بکارد و با آب سالم و کافی آبیاری کند، آنگاه امید به برداشت محصول داشته باشد.
2- َامَل : َامل یعنی این که بعضی از علل و مقدمات فراهم است، و بخشی از شرایط هنوز مساعد نشده، ولی شخص با تلاش و کوشش در صدد به دست آوردن آن شرایط است و به موفقیت امید دارد.
3- اُمنیّه : یعنی بعضی از مقدمات کار فراهم شده باشد وفرد امیدوار باشد که به نتیجه مورد نظر می رسد در حالی که عملا چندان جدیتی از خود نشان نمی دهد و برای تحقق بقیه مقدمات در آینده برنامه ریزی و تلاش نمی کند..
4- حُمق : آن است که خود را به آرزوهای واهی بی پایه و اساس مشغول کند در حالی که هیچ راهی برای رسیدن به هدف خواسته انسان وجود نداشته باشد و انسان صرفا در خواب و خیال بوده و تلاشی هم برای نیل به هدف نکند و به صرف آرزو، دل خوش کند.
برترین امید، امید به رشد و تعالی است. انسان گناهکار تا دست از گناه نکشد، نمی تواند به رستگاری و رسیدن به قرب الهی و بهره مندی از کمالات روحی و سعادت دنیا و آخرت امید واقعی داشته باشد. و اگر هم امیدوار باشد، در واقع چیزی بیش از « اُمنیه » و « حُمق » نخواهد بود.
از جمله گناهانی که باعث قطع امید حقیقی می شود اعتماد مطلق به غیر خدا، اعتماد نداشتن به خدای متعال و دروغ دانستن یا جدی نگرفتن وعده های الهی است.و
رمز امیدواری انسان اهل باور آن است که :
11- توجه دارد که حتی در سخت ترین شرایط، خدای متعال این قدرت را دارد که شرایط را یک باره عوض کند.
2- یاری خداوند، امدادهای الهی و دست غیب را همراه خود می بیند و می داند که در هر صورت، خدای بزرگ هوادار اوست.
3- نتیجه برای او در درجه اول اهمیت قرار ندارد، بلکه آنچه برایش مهم است، درست انجام دادن وظیفه الهی است و نتیجه کار را به خدا می سپارد.
4- این دنیا را پایان همه چیز نمی داند، بنا براین حتی اگر شکست بخورد می داند در آن دنیا پاداش عمل خالصانه اش را خواهد دید.
5- می داند سرانجام صالحان حاکم دنیا خواهند شد، بنا براین معتقد است اعتقادات او همیشه باقی می مانند و در عوض، آنچه از بین می رود باطل است.
درمقابل، انسان گناهکار خود به خود نا امید است، خیلی زود روحیه کار و نشاط را از دست می دهد و این شکست و ناامیدی به تدریج در همه شؤون زندگی او رسوخ می کند.