به دخت

 




دیدار معنوی با خداوند

معنای تکلیف
دیدار معنوی با خداوند
فرزند عزیزم خداوند سبحان را سپاسگزارم که فرزندانی سالم را که حسنات و نعم الهی هستند به من عطا فرمود ، و از خدای مهربان درخواست می کنم که ایمانی به شما بدهد که به جزراه حق تعالی که همان پیروی از اسلام عزیز و اطاعت اهل بیت (ع) است به چیز دیگری فکر نکنید.

شما اکنون در آستانه ورود به سن تکلیف قرار داری و می خواهی به بزرگترین نعمت های الهی نایل شوی ، و آن اجازه خداوند به شما برای راز و نیاز و حرف زدن با او می باشد . پس به سن تکلیف رسیدن یعنی اجازه خدای بزرگ به بنده اش برای رابطه با او و این از بزرگترین نعمت های الهی است. مثلاوقتی شما می خواهی با یک شخص بزرگوار ملاقات کنی گاهی روزها و ماهها باید در نوبت بمانی تا شاید بتوانی او را ببینی ، در حالی که او یک بنده خدا است؛ ولی حق تعالی با آن همه عظمت بدون وقت قبلی و سختی هر لحظه و هر دقیقه و هر ساعت اجازه حرف زدن و رابطه و مناجات و بیان مشکلات را با خودش به ما داده است.
اما چون ما دراین نعمت بزرگ غرق شده ایم متوجه این نعمت نمی باشیم ، مثل نعمت هوا، که اگر چند لحظه هوا نباشد ما زنده نمی مانیم ولی به علت اینکه بشر بسیار از نعمت هوا برخوردار می باشد از این موهبت الهی بی خبر است و به آن توجه ندارد امام سجاد (ع) فرمود :
« اجازه خداوند سبحان به ما برای این که او را بخوانیم و تسبیحش کنیم از بزرگترین نعمت ها است.»




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :