به دخت

 




سوسیس پنیر دار با پوره سیب زمینی

سوسیس پنیر دار با پوره سیب زمینی بیشتر ما وقتی زمان برای پخت غذا كم می‌آوریم، دست به دامان سوسیس، كالباس و تخم‌مرغ می‌شویم.
و سعی می‌كنیم با استفاده از این مواد، غذایی به اصطلاح حاضری درست كنیم. این موضوع دیگر ارتباطی به آقایان و خانم‌ها ندارد. با وجود این، اگر شما آقای خانه امشب تنها هستید یا اگر در زندگی مجردی‌تان از خوردن انواع و اقسام نیمروها و املت‌ها یا سوسیس تخم‌مرغ و سیب‌زمینی سرخ كرده خسته شده‌اید و هوس خوردن غذایی جدید و سریع – از این نوع- را كرده‌اید ولی باز هم طبق معمول در یخچال شما – به ویژه شما افراد مجرد – چیز خاصی به جز سوسیس پیدا نمی‌شود، امشب با سوسیس و چند ماده دیگر از جمله همان سیب‌زمینی، خوراك متفاوتی را امتحان كنید؛ البته اگر سوسیس از نوع پنیردار باشد كه بسیار خوشمزه‌تر خواهد شد.

مواد لازم برای 3 نفر:
- 450 گرم سیب‌زمینی
- 50 گرم یا 4 قاشق سوپ‌خوری كره
- 2 حبه سیر
- 350 گرم سوسیس پنیردار
- 2 قاشق سوپ‌خوری روغن مایع مخصوص سرخ‌كردنی
- یك عدد پیاز حلقه‌حلقه شده
- نمك و فلفل سیاه به مقدار لازم
- نوك قاشق چای‌خوری جوزهندی رنده شده (در صورت دلخواه)
طرز تهیه:
1 - قابلمه‌ای متوسط آماده كنید و مقداری آب و كمی نمك در آن بریزید و سیب‌زمینی‌ها را در آن بپزید. برای پخت سیب‌زمینی معمولا 20 دقیقه تا نیم‌ساعت زمان كافی است. در این فاصله زمانی سیرها را پوست كنده و ریز خرد كنید. پیاز را نیز پوست بكنید و به صورت حلقه‌حلقه ببرید.
2 - از طرفی دیگر تابه كوچكی نیز آماده كنید و یك قاشق سوپ‌خوری كره را در آن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس سیر خرد شده را به آن اضافه كنید و كمی حرارت دهید.
3 - سیب‌زمینی‌ها را پوست بكنید و به صورت 4قاچ ببرید. باقیمانده كره را به همراه سیر سرخ شده، جوزهندی و نمك و فلفل به سیب‌زمینی اضافه كنید.
سپس مخلوط سیب‌زمینی را با گوشتكوب بكوبید تا به صورت پوره در آید.
4 - از طرفی دیگر روغن مایع را در تابه‌ای بریزید و سوسیس‌ها را – كه به صورت حلقه‌حلقه خرد كرده بودید – در روغن تفت دهید.
بعد از گذشت 3 تا 4 دقیقه، پیازهای حلقه‌حلقه شده را به سوسیس‌های در حال سرخ شدن اضافه و همراه آنها سرخ كنید. برای این كار 12 تا 15دقیقه زمان لازم است.
5 - حالا سوسیس‌ها را به همراه پیاز داغ حلقه‌ای در ظرف مورد نظر بریزید و پوره را در كنار آن بریزید و نوش جان كنید.
برگرفته از وب سایت آشپز ایرانی




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :