به دخت

 




مبلمان و وسایل چوبی

- مبل‌ها را مرتباً با جاروبرقی تمیز نموده و به کمک اسفنج مرطوب لکه‌های آن را برطرف کنید.
- لکه‌های رومبلی را باید سریعاً لکه‌گیری کرد. این تصور غلط است که چون برخی از رومبلی‌ها قابل شستشو هستند می‌توانید آن را مانند رولحافی بشویید و سر جایشان نصب نمایید. چون پس از شستشو و اتو کردن هرگز طراوت اولیه خود را باز نخواهند یافت، به خصوص در مورد رومبلی مخملی که ممکن است از طول و عرض آن کم شده و فرم خود را از دست بدهد.

- ماهی یک بار با شامپو فرش رویه مبل را تمیز نمایید.
- وسایل چوبی معمولاً رنگ لاک الکلی دارند. برای نظافت آنها حوله نرمی را در آب ولرم و مایع ظرفشویی فرو برید و خوب بچلانید و وسایل چوبی را با آن بشویید. سپس با حوله دیگری که در آب خیس شده است، آبکشی نموده و بلافاصله با حوله نرم کاملاً خشک نمایید.
- برای براق نمودن میز و صندلی چوبی به اندازه مساوی سرکه سفید و پارافین مایع را در ظرف شیشه‌ای دهان‌گشادی ریخته سپس یک دستمال نرم پنبه‌ای را در آن خیس نمایید و خوب فشار دهید و بچلانید و بعد در هوای آزاد آویزان کنید تا کمی خشک شود، زیرا در صورت زیاد بودن محلول، میز و صندلی جاذب گرد و خاک خواهد شد. این دستمال مرطوب را بر روی قسمت‌های چوبی بکشید و مواظب باشید با قسمت‌های پارچه‌ای تماس پیدا نکند. آن‌گاه روی وسایل چوبی را با پارچه پنبه‌ای صیقل دهید تا کاملاً پاک و براق شود.
- خراشیدگی‌های کوچک روی کمدهای چوبی را می‌توانید با جلا دادن از بین ببرید. بدین صورت که پنبه‌ای را به روغن بَزرَک و مقدار کمی تربانتین آغشته نموده و روی آن بمالید و با پارچه نرم صیقل دهید.
- برای جدا کردن عکس برگردانی که معمولاً بچه‌ها روی اشیای چوبی می‌چسبانند، ابتدا با کمی پنبه که به سرکه آغشته کرده‌اید به همه جای عکس برگردان بزنید و بعد با پارچه دیگری روی آن بکشید تا پاک شود.
منبع: گنجینه خانه داری، گردآورنده محبوبه نجاتی، نشر خلّاق.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :