به دخت

 




رولت لازانیا اسفناج و پنیر

رولت لازانیا اسفناج و پنیر لازانیا را طبق دستور مندرج روی پاکت پخته، داخل آبکش ریخته و با آب سرد میشویم. میگذاریم آب اضافه آن برود. برای مواد داخل رولت، آب اسفناج را گرفته و در یک کاسه متوسط...

مواد لازم(برای 4 نفر)
* یک قاشق سوپ خوری روغن زیتون
* یک سوم پیمانه پیاز خرد کرده
* یک حبه سیر له شده
* 2 قاشق سوپ خوری رب گوجه فرنگی
* دو گوجه فرنگی متوسط خرد شده
* یک و نیم قاشق چای خوری ریحان تازه خرد شده یا نصف قاشق چای خوری ریحان خشک
* یک چهارم قاشق چای خوری شکر
* کمی نمک
* کمی فلفل سیاه
* 8 رشته لازانیا خشک
* 300 گرم اسفناج خرد شده
* سه چهارم پیمانه پنیر سفید بدون چربی یا کم چربی
* نصف پیمانه پنیر موتزارلا رنده شده
* 2 قاشق سوپ خوری پنیر پارمسان ریز رنده شده یا پودر شده
* 2 قاشق چای خوری ریحان تازه خرد شده یا نصف قاشق چای خوری ادویه ایتالیایی
* 1 سفیده تخم مرغ
طرز تهیه :
برای سس، روغن زیتون را در یک ماهیتابه متوسط گرم میکنیم. پیاز .و سیر را در روغن داغ ریخته، حرارت میدهیم و گاهی به هم میزنیم تا پیاز نرم شود. گوجه فرنگیها، رب، ریحان، شکر، نمک و فلفل را اضافه میکنیم و میگذاریم به جوش بیاید. حرارت را کم کرده تا حدود 5 دقیقه آهسته بجوشد و به غلظت دلخواه برسد (درب ظرف را نمیگذاریم).
در این فاصله، لازانیا را طبق دستور مندرج روی پاکت پخته، داخل آبکش ریخته و با آب سرد میشویم. میگذاریم آب اضافه آن برود. برای مواد داخل رولت، آب اسفناج را گرفته و در یک کاسه متوسط پنیرها و ریحان را مخلوط میکنیم، سپس اسفناج و سفیده تخم را به آن افزوده و خوب به هم میزنیم تا یکنواخت شود.
فر را در درجه 350 فارنهایت یا 176 درجه سانتیگراد گرم کرده و در این فاصله رولتها را میپیچیم. به این ترتیب که مخلوط اسفناج را به طور یکنواخت بر روی ورقه های لازانیا قرار داده (هر ورقه 4/1 پیمانه) و ورقه را با دقت لوله میکنیم. رولتها را دو تا دو تا در ظروف کوچک مخصوص فر قرار داده، مقداری سس روی آنها ریخته و داخل فر قرار میدهیم. حدود 25 دقیقه بعد رولتها آماده هستند.




ارسال نظر
:نام
: اي ميل
: سایت
: نظر شما
: کد امنیتی
 



نام شما : ایمیل دوست شما :